Акцептор

Акцептор – це приймаючий об’єкт чи суб’єкт. Термін походить від латинського “accipio“, яке має значення “приймати”. Слово “акцептор” поширене в багатьох мовах і є терміном у багатьох областях. В області SEO акцептором називається сайт, сторінка, документ, на яку веде посилання. Сайт, що розміщує посилання, відповідно, називається донором. Тобто, в цьому випадку ми спостерігаємо так званий донорно-акцепторний механізм, який впізнаємо за прикладами з хімії.

Як не дивно, у відносинах сайтів діє цей же закон. Хоча зрозуміти, як діє механізм, відразу не вдається. Тут, як часто буває, є зовнішня сторона і сторона, прихована від очей звичайного користувача.

Механізм зв’язку “акцептор-донор”

Зовнішня сторона виглядає так: сайт, на ньому розташоване посилання (SEO-оптимізатори надають перевагу посиланням з анкором). Це сайт-донор. Натиснувши на посилання, користувач потрапляє на сайт-акцептор. Здавалося б, все просто. Але чому ж прийняті такі дивні назви: донор, акцептор? Справа в тому, що, якщо сторінка сайту має певну вагу, то за допомогою посилання, яке на ній розташоване, вона передає частину своєї ваги тій сторінці, на яку веде посилання, тобто “донорує” свою вагу. Власна вага сторінки при цьому не зменшується. Акцептор, приймаючи чужу вагу, стає “важчим” і також може передавати її далі (далі, а не назад, це важливо!) Тобто акцептор, в свою чергу, так само може стати і донором. Значить, сайт може одночасно і донорувати, і акцептувати посилальну вагу. Якщо є можливість вибрати донора для власного сайту-акцептора, то важливо вибирати сайт з високим показником PR, так як якість передачі ваги посилання залежить від цього. Якщо донор має великий PR, то це підніме сайт-акцептор при видачі.

Якість посилань

Якість донорських посилань дуже важлива для акцептора. Тому до них пред’являються певні вимоги. Ці посилання повинні виглядати природно, інакше пошукова машина, наприклад, Google, запідозрить, що це куплені посилання, а значить, від них не буде ніякої користі для акцептора. Ці вимоги стосуються позиції посилання на сторінці, тематичної спрямованості та кількості посилань на сторінці сайту-донора:

  • на донорській сторінці не більше двох посилань;
  • донор має високий траст;
  • посилання розташовані всередині контенту;
  • тематика сторінки донора і акцептора подібна.