Анкор

Анкор (від англ. Anchor – якір, прив’язка) – це текст посилання, який розташовується між відкриваючим тегом <a> і закриваючим тегом </a>. Всі сайти в Інтернеті пов’язані між собою великою павутиною посилань, представлених у вигляді: <a href =”адрес сайту”> текст посилання </ a>. Фраза “текст посилання” і називається анкором. Використання його дуже важливе для розкрутки, тому що впливає на присвоєння сайту рангу відповідно до ключових слів, які містяться в анкорі. Це найважливіший фактор впливу на ранжування посилань. Так, наприклад, при пошуку сайтів в пошуковій системі Яндекс часто можна зустріти ресурси, під сніппетом (в описі) яких написано «Знайдений за посиланням». Таким чином, навіть якщо сторінки нерелевантні запиту, заданому користувачем в рядку пошуку пошукової системи, вона, тим не менш, буде показана йому, оскільки релевантна посилальному ранжуванню. Тому, професійне  складання анкорів має дуже важливе значення для ефективної розкрутки сайтів.

Види анкорів

Залежно від написання, існує декілька видів анкорів. Розбавлений  – це текст посилання, що має крім безпосередньо ключового слова ще і додатковий текст. Нерозбавлений  – характеризуються прямим входженням потрібного анкора (ключового слова) без додаткових слів слів.

Так, для пошукового запиту «розкрутка сайтів», нерозбавленим анкором вважатиметься анкор «розкрутка сайтів», а анкор «розкрутка сайтів у Львові» або «розкрутка сайтів у Львові ціна» – розбавленим.

Крім того, фахівці з розкрутки сайтів, поділяють анкори на окремі види відповідно з видами пошукових запитів – високочастотні (ВЧ), середньочастотні (СЧ) і низькочастотні (НЧ).

ВЧ анкор, в більшості випадків, складаються з 1-2 слів, які часто вводяться користувачами в пошукових запитах. Якщо взяти за основу вищенаведений приклад, то  «розкрутка сайтів» буде ВЧ анкором. Таким чином, ВЧ анкор характеризуються прямим входженням ключового слова, тобто є нерозбавленими. У свою чергу, СЧ анкор (складаються з 2-4 слів, у прикладі запит – «розкрутка сайтів у Львові») виступає в якості розбавленого анкору для ВЧ запитів, в НЧ запити (у прикладі – «розкрутка сайтів у Львові ціна») розбавляють СЧ і ВЧ запити.

Професійні оптимізатори, як правило, намагаються включити в анкор відразу кілька ключових запитів, що зазвичай дає можливість заощадити бюджет на розкрутці сайтів.

Вимоги до написання

До написання Anchor-ів не можна ставитися халатно, так як посилання, складені з помилками, не будуть розміщені на авторитетних ресурсах через те, що ризикують опинитися зарахованими до спаму і зазнати впливу відповідних санкцій від пошукових служб Інтернету. По-друге, неграмотно складений навколишній текст  не принесе необхідної ваги проекту, що розкручується в пошукових системах. Тому при написанні анкорів необхідно приймати в розрахунок певні вимоги.

Унікальність. Анкори повинні відрізнятися один від одного, оскільки пошукові системи мають властивість склеювати (оптимізатори часто називають даний процес «склеюванням посилань») однакові посилання в одну, тим самим ефективність розкрутки сайту суттєво знижується. Унікальність анкорів вдало забезпечується за рахунок прикметників, яких у українській мові велика безліч. Наприклад, у відповідності з нашим прикладом для анкора «розкрутка сайтів» можна скласти такі нерозбавлені анкор, як: «якісна розкрутка сайтів», «недорога розкрутка сайтів», «розкрутка сайтів швидко» і т.д.

Читабельність. Анкор повинен обов’язково нести смислове навантаження. Так, анкор «розкрутка сайтів розробка дешево Львів замовити», скоріш за все не буде прийнятий веб-майстром і можливо буде зарахований пошуковою системою до пошукового спаму.

Кількість. Поширена думка, що не можна допускати занадто частого використання анкорів з одним і тим же текстом. Крім цього вважається, що грає важливу роль фактор співвідношення анкорів прямого входженням ключового слова до розбавлених анкорів. Зазвичай дане співвідношення визначається фахівцями з розкрутки як 1:3, тобто кількість нерозбавлених анкорів становить 25-30%, а розбавлених – 70-75% від загального числа анкорів. Однак, потрібно розуміти, що це співвідношення справедливо тільки в ситуації використання конкурентних запитів. Для неконкурентного НЧ запиту, як правило, досить 2-3 посилання з прямим входженням ключового слова.

Відповідність тематиці. Анкор повинен відповідати тематиці сайту. Оптимізатору не слід відправляти посилання з текстом «розкрутка сайтів» на розважальний сайт або ресурс органів правопорядку.

Відсутність граматичних і пунктуаційних помилок. Наявність будь-яких помилок може також призвести до того, що в розміщенні посилання оптимізаторові буде відмовлено.

Відсутність повторів ключових слів. У анкорах не рекомендується використовувати повторення типу: «просування сайтів, розкрутка сайтів». У розміщенні подібного посилання, швидше за все, буде відмовлено – ризик віднесення сайту веб-майстра в чорний список пошуковою службою в цьому випадку дуже великий.

Крім того, пред’являються деякі вимоги і до навколишнього тексту.

Складання анкорів

Складання анкорів може виконуватися оптимізатором самостійно або профільним фахівцем – копірайтером, які займаються написанням анкорів. Знайти копірайтера можна на біржах контенту в Інтернеті чи форумах, присвячених розкрутці сайтів.

Для складання анкорів часто використовують статистику запитів Google, Яндекса та інших пошукових служб. Оптимізатор вибирає будь-який з сервісів статистики, вводить потрібний запит, копіює результати, які йому відобразилися. Важливо правильно вибрати запити і анкор посилань, ґрунтуючись на їх популярності. Підсумковий список являє собою сукупність унікальних, розбавлених і читабельних анкорів з потрібною частотою.

Якщо число отриманих анкорів недостатньо для отримання бажаної маси посилань, то оптимізаторові доводиться або звертатися до копірайтера, або складати тексти посилань вручну, або шляхом їх генерації за допомогою спеціалізованого софту. Але потрібно відзначити, що на даний момент подібні програми не гарантують потрібної ефективності.

Навколишній текст посилання

Останнім часом однією з найважливіших вимог при написанні анкорів, крім перерахованих, є наявність навколишнього тексту. Навколишній текст посилань – це той текст, який розташовується безпосередньо перед текстом посилання або наступний за ним. Так у реченні «Розкрутка сайтів сайтів у Львові: в топ 10 за низькою ціною», що має посилання «розкрутка сайтів», навколишнім текстом, який знаходиться перед анкором буде: «Розкрутка сайтів у Львові». У свою чергу, фраза «в топ 10 за низькою ціною» буде вважатися навколишнім текстом після посилання.

Компетентний оптимізатор завжди намагається складати якісний навколишній текст для посилань, оскільки він надає посиланню тематичність. Тому він повинен бути читабельним. З іншого боку, навколишній текст у вигляді набору з ключових слів може призвести до відмови в розміщенні посилання.