Бан

Бан – термін, походить від англійського слова “заборона”. В області, що відноситься до SEO-оптимізації, бан насамперед означає заборону на індексацію, накладену пошуковими системами на сайт. Бан може застосовуватись до сайту, якщо пошукові роботи виявили порушення, нечесні методи просування, зокрема, застосування до сайту прийомів чорної оптимізації.

Потрапивши в бан, сайту дуже важко вийти  з-під заборони. Навіть, якщо він повністю приведений в норму і відповідає правилам, модератори пошукової системи не завжди відразу погоджуються на зняття бана. Нерідко бувають і випадки накладення постійного бану. Якщо раніше створенні сайти блокувалися виключно вручну, то зараз частішають випадки автоматичного бану.

Види порушень

Які саме порушення можуть привести сайт до внесення у чорний список? Існують статистичні дослідження, які стверджують, що саме злісне та популярне порушення – це чорна оптимізація, тобто заборонені прийоми просування сайту:

  • клоакінг (створення дублюючих сторінок, одна з яких створена для пошукового робота, а інша – для відвідувачів);
  • недобросовісні маніпуляції з гіперпосиланнями;
  • переспамленість ключами в текстах та заголовках;
  • злісні порушення в мета-тегах;
  • перенаправлення (відвідувач, зайшовши на сайт, перенаправляється автоматично або вручну на “потрібну” сторінку);
  • прихований текст;
  • заспамленність посиланнями;
  • закупівля посилань на неякісних ресурсах;
  • часте повторення Nofollow на сторінці;
  • використання неунікального контенту, порушення авторських прав;
  • поширення вірусів.

Ознаки бана

Взагалі, Яндекс, наприклад, перевіряє сайт по великому числу факторів, перш ніж зробити висновок про необхідність бана. Санкції по повному виключення сайту з ранжування і індексування пошуковою системою накладаються на сайт без попереднього попередження та обговорення з власником сайту. Ознакою того, що сайт потрапив в бан є те, що сайт перестає індексуватися, не попадає у видачу ні по одному з ключових слів. Якщо сайт потрапив в бан в одній з пошукових систем, це зовсім не означає, що його забанила інша система, однак, це дуже тривожний сигнал.

У Яндексі і Google існують спеціальні сервіси, де можна дізнатися, чи забанений сайт і чому до нього були застосовані заборонені санкції. Бан сайту не завжди поєднується з пониженням ТІЦ або PR. Репутація сайту, який був забанений, зіпсована і високих позицій, вийшовши з бана, домогтися буде важко.