Банер

Банер – (від англійського banner – прапор, стяг, знамено) являє собою графічне зображення, виконує певну рекламну функцію, та є активним гіперпосиланням, що веде на сайт рекламодавця. Головна перевага банера – його інформативність, що досягається простими способами. Психологи стверджують, що сприйняття картинки дієвіше, ніж зчитування тексту. Графіка надає характеру сторінки якусь інтерактивність, яка досить позитивно сприймається користувачами. І в цілому, зображення, особливо динамічне, прикрашає сторінку сайту. За статистикою, користувачі набагато швидше роблять переходи по банерах, ніж по текстових посиланнях.

Недолік банера криється в самій його природі. Будучи графічним, а, отже, більш «важким» файлом, банер істотно ускладнює завантаження сторінки. На ефективність пошукової оптимізації це, безумовно, впливає. Вміст сторінки, на якій розміщений банер, повільніше аналізується пошуковим роботом, і природно, не настільки швидко індексується.

Банер як засіб просування

JPG-і GIF-банери ефективно індексуються пошуковиками та є хорошим засобом просування, якщо, зрозуміло, їх розміщення не порушує правил, прийнятих пошуковими системами. Фактично банер є  зовнішнім посиланням, тільки не має анкора. Анімаційні флеш-банери служать, швидше, джерелом прямого трафіку з сайту, а не через пошукові системи. Втім, деякі оптимізатори використовують флеш-банери для заробітку на партнерських програмах. Адже пошуковик такий банер не бачить, а, отже, не може встановити, чи відповідає партнерка правилами. Отже, накладення санкцій за розміщення такого банера не буде.

Банер як інструмент заробітку

До пошукової оптимізації заробіток з використанням розміщення банерів не відноситься, хоча схема роботи подібна з просуванням зовнішніми посиланнями. В Укрнеті функціонують так звані банерообмінні мережі, на майданчиках яких веб-майстри і оптимізатори домовляються про купівлю-продаж показу банерів. На відміну від купівлі-продажу посилань, коли підраховується кількість переходів, при розміщенні банерів враховується кількість показів. І тут є підводні камені, поява яких корениться в графічній природі банера. Справа в тому, що іноді браузер, зчитуючи сторінку сайту, записує інформацію на жорсткий диск комп’ютера – проводить кешування сторінки і, головним чином, кешуються саме графічні об’єкти. Наступного разу при вході на цю ж сторінку комп’ютер завантажує банер з кешу, і система підрахунку показів не отримує про це інформації. Показ залишається неоплаченим.