Чорні методи пошукової оптимізації

Чорні методи пошукової оптимізації – методи розкрутки сайту, заборонені до застосування пошуковими машинами. Дві переваги чорного просування (оптимізації):

Кількість загальновживаних методів “чорного” просування та оптимізації сайтів не перевищує десяти. До найбільш поширених способів модератори пошукових машин відносять спамдексинг, клоакінг, свопінг, створення фальшивих сайтів – дорвеїв, різні види посилального спаму, наприклад, лінкбомбинг. Доцільно розглянути кожен з них хоча б коротко.

Спамдексинг

Спамдексингом називається метод чорної оптимізації, при якому сторінки сайту створюються тільки для індексації пошуковими системами. Наприклад: надміру насичують сторінки пошуковими фразами, які до тематики сайту не мають ніякого відношення. Нетематичні пошукові фрази ховають від відвідувачів, набираючи їх дуже дрібним шрифтом, або літерами того ж кольору, що і фон сторінки. В результаті пошукову фразу бачать тільки роботи, але не бачать відвідувачі, які потрапляють по пошуковій фразі «Джастін Бібер», наприклад, на сайт, який продає канцелярські товари. Це прямий обман пошукової системи, здійснений тільки з метою попадання сайту в ТОП по найбільш популярних пошукових фразах.

Клоакінг

Більш складним, а тому менш популярним, але не менш ефективним методом чорного просування є клоакінг, який ще називають маскуванням. Пошуковому роботу пропонується сторінка з контентом, який повністю відрізняється від контенту, який бачать користувачі. Для цього оптимізатор використовує програмами, які обчислюють IP-адреси пошукової машини. При зверненні до сторінки пошуковика вміст сторінки підміняється на оптимізовану саме під вимоги робота.

Свопінг

Це заміну вмісту сторінки після її індексації. Сайти, що просувались свопінгом, знаходяться у верхніх рядках пошукової видачі за пошуковим запитом до наступної індексації. Виходить, що “життя” цих сайтів коротке, але яскраве. Свопінг використовують оптимізатори, які не зацікавлені в тривалих проектах. Отримавши за виведення сайту в топ пошукової системи певну суму грошей, після індексації, яка майже стовідсотково закінчується вилученням сайту з бази пошукової системи, оптимізатор “вмиває руки”.

Дорвеї

Цим терміном позначають сайти, створювані виключно з метою успішної індексації. Після попадання на головну сторінку (doorway) цього сайту відвідувач автоматично перенаправляється на сайт, що просувається оптимізатором. Для перенаправлення використовується HTML-інструмент «redirect». Створення навіть одного дорвея є досить негарним заняттям. Практика ж показує, що чорні оптимізатори створюють десятки дорвеїв, істотно навантажуючи апаратні ресурси кожної пошукової системи окремо і підриваючи авторитет пошукових машин в цілому. Тому створення дорвеїв жорстко карається, інколи навіть виключенням з індексу пошукової системи.

Лінкбомбинг

У чистому вигляді лінкбомбинг є, безумовно, методом чорної оптимізації, хоча посилальний спам в цілому, до якого належить лінкбомбинг, відноситься, швидше, до сірих методів. Адже посилальний спам при грамотній організації процесу не завжди карається пошуковими системами та ефективний для просування. Суть посилального спаму і, зокрема, лінкбомбинга, полягає в просуванні сайту по нетематичним пошуковим запитам. Наприклад, якщо інтернет-магазин косметики просувається за допомогою пошукової фрази «онлайн-серіали», то пошуковик може занести магазин в бан, але якщо пошукова фраза вбудована в контент органічно, то негативних наслідків може і не бути. Одним словом, посилальний спам в пошуковій оптимізації – на межі фолу. Лінкбомбинг ж – чорна оптимізація без варіантів. Та й користуються ним, в основному, юні оптимізатори, часто з хуліганських спонукань. Серйозні фахівці, нехай навіть і чорні, використовують інші методи оптимізації, які описані вище.

Всі пошукові системи борються з просуванням сайтів чорними методами оптимізації. Сайти, помічені у використанні чорних способів оптимізації, досить часто навіть виключаються з індексу на якийсь термін, або назавжди.