DMOZ

DMOZ – один з найстаріших та авторитетних у світі каталогів з ручною модерацією. DMOZ належить компанії AOL і підтримується віртуальним співтовариством редакторів на добровільній основі. Заснований Р. Скрентом і Б. Труелом в 1998 р. Був відомий як NewHoo, GnuHoo або ж ZURL. Після придбання корпорацією Netscape був перейменований в DMOZ на честь одного з перших доменних імен – Directory.MOZilla.org.

DMOZ часто називають каталогом каталогів. Відбір сайтів здійснюють редактори – добровольці з усього світу, які мають певні знання в тих чи інших областях. Каталог DMOZ є відкритим для всіх ресурсів, і кожен, хто бажає допомогти розвитку проекту, може стати його співробітником.

Спочатку перед DMOZ ставилося завдання з надання користувачеві найбільш цікавої та пізнавальної інформації, для цього в каталог вносилися найбільш якісні ресурси мережі Інтернет. При цьому жодному сайту не гарантувалося розміщення в каталозі DMOZ. Редактори додають в DMOZ тільки ті майданчики, які задовольнять умовам відбору.

На перших порах структура DMOZ копіювала мережу Usenet. Згодом більшість розділів DMOZ були перейменовані або переміщені.

Каталог DMOZ часто критикують за повільність при розгляді заявок на прийом нових сайтів. Пояснюється це тим, що редактори працюють на добровільній основі і не в змозі впоратися з величезним потоком пропозицій.

Роль в SEO

Самим незаперечним досягненням каталогу є його вміст, в якому присутні мільйони унікальних і тільки якісних сайтів, відібраних вручну. Незважаючи на розвиток пошукових систем, DMOZ досі залишається для багатьох користувачів головним джерелом інформації, а його постійно оновлювана база даних використовується не тільки найбільшими сайтами, а й самою системою “Google”.

Попадання в DMOZ цікавить безліч оптимізаторів. Причини цього полягають у наступному:

  • наявність сайту в каталозі характеризує його як проекту з хорошою репутацією, оскільки потрапити в нього достатньо непросто;
  • наявність посилання на ресурс з каталогу DMOZ підвищує рівень довіри Яндекса і Google, у зв’язку з чим зазначені пошукові фільтри рідко застосовують фільтри по відношенню до сайтів, включеним в каталог;
  • підвищення показників ТІЦ і PR;
  • бази каталогу DMOZ використовують багато інших авторитетних ресурсів, зокрема, Google, тому, перебуваючи в каталозі, сайт може сподіватися не на одну, а на безліч посилань з суміжних ресурсів;
  • розміщення в каталозі підвищує вартість посилань з сайту і певною мірою дозволяє підвищити відвідуваність.

Додавання сайтів в каталог DMOZ також дозволяє збільшити їх параметри і принести додатковий трафік. Як і у випадку з Яндекс.Каталогом, наявність майданчика в DMOZ вітається такими найбільшими системами, як Sape або Miralinks, і дозволяє збільшити вартість за розміщення реклами.

Історія

Творцями каталогу DMOZ є програмісти Боб Труел і Річард Скрента, які, бажаючи систематизувати інформацію в тоді ще невеликої мережі Інтернет, відкрили проект під назвою GnuHoo 5 червня 1998р. Ця ідея була прийнята з великим оптимізмом і згодом отримала широкий розвиток.

З ростом ресурсу DMOZ зацікавилася корпорація Netscape, яка в жовтні того ж року купила його за 40 050 000 доларів. Каталог отримав доменне ім’я directory.mozilla.org і нову назву Open Directory Project. Пізніше його перейменували просто в DMOZ.

У 1999 р. Netscape Communications перейшла під власність корпорації AOL. З цього моменту і по сьогоднішній день каталог знаходиться під її управлінням.

У 2004 р. DMOZ став використовувати кодування UTF-8.

У 2006 р. стався найбільший за історію каталогу збій на сервері, в результаті якого редактори не могли увійти в свої аккаунти на протязі 2 місяців.

Цікаві факти

У 2006 році в DMOZ трапився великомасштабний збій, після чого його редакторам не вдавалося зайти в акаунти протягом майже 2-х місяців, у той час як здійснювалися відновлювальні роботи на сервері. Відвідувачам в цей період відображалися лише старі статичні сторінки з сайту-дзеркала.

З DMOZ пов’язаний і ще один цікавий факт: його історія успіху послужила поштовхом для створення вільної енциклопедії Open Encyclopedia Project, яка має з каталогом багато спільних деталей.

Статистика

На 17 лютого 2008 р. в DMOZ було розміщено більше 4,5 мільйонів сайтів. За весь час існування проекту DMOZ в його роботі взяли участь близько 78 тисяч редакторів.

На 2011р. лише розділ World / Russian містив понад 10 тисяч підрозділів і більш 80 тисяч майданчиків.