Донор

Донор – сленговий термін, що використовують оптимізатори і має на увазі веб-сайт, призначений для передачі статичної ваги або впливу на рівень ранжування (ступінь відповідності пошуковим запитам користувачів) в пошукових системах іншим сайтам, так званим акцепторам (тобто тим, на які посилається сайт-донор).

Походження терміну

Слід звернути увагу на те, що посилання з донора може як передавати, так і не передавати статистичну вагу акцептору. Не передає вагу те посилання, яке відокремлене тегами, які забороняють індексацію сторінки. Якщо ж вага передається, сайт-акцептор визначається кліком лівої кнопки миші по текстовому вмісту (анкор) посилання, тобто по тексту, написаним в межах тега <a>.

Походження терміну “сайт-донор” походить від поєднання англійських слів “link juice”, що дослівно перекладається як “сік посилання”. Як наслідок утворилася і модель, згідно з якою сік перетікає з однієї судини (донора) у велику кількість інших, виходячи з кількості, а також розміщення посилань на сторінці сайту.

Основні напрямки роботи

На сьогоднішній день донори виступають одним з головних інструментів в SEO-просуванні, так як у випадку володіння високими показниками вони роблять безпосередній вплив на позиції сайтів в пошукових системах. Питання пошуку якісного донора, як правило, накладається на спеціаліста в області SEO, тобто оптимізатора. Багато оптимізаторів виконують пошук донора при самостійному просуванні сайту, оскільки це дозволяє їм заощадити на витратах і гарантувати більш стабільне утримання позицій в ТОПі пошукової видачі.

Тема донорства в інтернет-маркетингу безпосередньо пов’язана з купівлею посилань, тобто розміщенням за строго визначену плату (разову або помісячну) на майданчику власника веб-ресурсу своїй зовнішній посилання.

Процес купівлі посилань передбачає реалізацію наступних етапів:

  • пошук особи, адміністратора веб-проекту, на якому передбачається розміщення посилання;
  • проведення переговорів з ним і отримання його згоди;
  • розміщення потрібного посилання оптимізатором на сторінках веб-проекту, відповідного цілям просування сайту.

Способи пошуку сайту-донора

Проблема пошуку хороших донорів часто вирішується за допомогою бірж посилань – Gogetlinks, LinkFeed, WebEffector та ін. Крім цього пошук донора часто здійснюється через тематичні каталоги, соціальні мережі, форуми, а також за допомогою пошуку по потрібному ключовому слову.