Дорвей

Дорвей – сайт, що використовується оптимізатором виключно для переадресації користувача на просувний ресурс. Дорвей не представляє для відвідувача ніякої цінності. Найчастіше користувач навіть не встигає вдивитися в сторінку дорвея, автоматично перенаправлено на просувний сайт.

Контент дорвея, як правило, позбавлений будь-якого сенсу. Часто це просто набір хаотичних фраз, в який у великій кількості введені ключові слова. Саме в цьому сенс дорвея – потрапити у видачу пошукової системи за ключовими словами. Дорвеї шкодять свєю безглуздістю користувачам і відволікають ресурси пошукових машин, по суті будучи сміттям. Тому всі інтернет-пошукачі нещадно борються з дорвеями.

Опис

На зорі розвитку алгоритмів пошукових систем релевантність сайтів пошуковим запитам визначалася тільки наявністю якісного змісту і грамотно підібраних ключових слів. З огляду на те, що оптимізувати сторінки під всі використовувані запити із збереженням читабельності тексту неможливо, створення дорвеїв було найбільш оптимальним виходом для власників сайтів. Однак такий спосіб оптимізації проіснував лише до появи посилального ранжування. З її введенням функції дорвеїв змінилися і стали не тільки перенаправляти користувачів на головний сайт, але і передавати йому власну вагу посилань.

Види дорвеїв

Дорвеї, як і будь-які інші сайти, мають безліч параметрів і характеристик, але, незважаючи на це, їх можна поділити на три основні групи, так звані «чорні», «сірі» та «білі».

  • Чорні дорвеї. Представляють собою сторінку, що містить автоматичний редірект на головний сайт, що порушує правила користування пошуковими системами. Можуть реалізовуватися різними способами, але, як правило, для цього застосовуються або спеціальні мета-теги, або java-скрипти. Зазвичай такі дорвеї не мають змісту з огляду на те, що користувач при переході не має можливості переглянути текст. Їх завданням є лише надання пошуковим роботам оптимізованої сторінки в цілях підвищення позицій у видачі.

Найчастіше «чорні дорвеї» створюються автоматично за допомогою різних програм (доргенів), генеруючих тексти із зазначеними запитами. Для зниження грошових витрат такі дорвеї реєструються на безкоштовних хостингах, що і є їх відмінною рисою.

  • Сірі дорвеї. До цієї групи відносяться дорвеї, які не використовують автоматичний редирект. На відміну від «чорних» видів, їх метою виступає не притягнення цільових відвідувачів, а передача основному сайту посилальної ваги. Для цього їх сторінка створюється з осмисленим текстом, в якому розміщуються декілька посилань, ведучих на просувний ресурс. Після розкрутки і присвоєння таких показників, як PR або ТіЦ, «сірі дорвеї» здатні збільшувати посилкову вагу на головний сайтів.
  • Білі дорвеї. Такі сайти не порушують ліцензії пошукових систем і навіть несуть корисну інформацію користувачам. При їх створенні завжди пишеться оригінальний осмислений контент і використовується графічне оформлення. При попаданні на «білий дорвей» користувач крім самого тексту рекламного змісту бачить посилання на просувний сайт і при бажанні може перейти по них.

Наведена класифікація дорвеїв є досить умовною через те, що чітких меж, що відокремлюють одну групу від іншої, не існує.

Роль в SEO

На даний момент в мережі Інтернет дорвеї використовуються в якості додаткового методу просування сайтів. Незважаючи на санкції, які пред’являються пошуковими системами щодо подібних способів, при дотриманні простих рекомендацій вони, як правило, не можуть негативно вплинути на позиції головних ресурсів. Однак створення якісних дорвеїв вимагає тривалого часу і по суті нічим не відрізняється від розкрутки повноцінного сайту.

Дорвеї також використовуються в системах контекстної реклами, які здійснюють оплату за клік. Зазвичай подібні сервіси ретельно відбирають сайти, однак рекламні майданчики мають можливість організовувати власні мережі, що і відкриває широкі можливості для веб-майстрів в отриманні прибутку шляхом створення величезної кількості генерації дорвеїв. Після їх індексації,  сторінки,що виводяться в пошукових результатах отримують можливість збільшити приплив трафіку.

Ставлення до пошукових систем

При виявленні дорвеїв пошукові системи можуть накласти два види санкцій – песимізація і бан. У ліцензії системи Яндекс наголошується, що створення механізмів, що перенаправляє відвідувачів на цільову сторінку, є пошуковим спамом, що веде за собою виключення подібного сайту з індексу.

Проте, насправді накладення санкцій лише за фактом наявності на ресурсі автоматичного редіректу відбувається рідко, так як в мережі Інтернет існує безліч авторитетних сайтів, що використовують перенаправлення в благих цілях. Наприклад, сайт www.microsoft.ru має редірект на свій додатковий ресурс.

Що до грамотно розроблених «сірих» і «білих» дорвеїв, що відповідають вимогам пошукових систем, пред’явлення будь-яких претензій їм неможливо. До того ж навіть при накладенні санкцій сайт, на який посилаються дорвеї, не може потрапити під бан або песимізацію. Винятком є ​​лише випадки, коли дорвей розміщений на піддомені основної адреси.

Методи боротьби

Виявлення дорвеїв представляє для пошукових систем складне завдання. Незважаючи на те що сучасні алгоритми здатні розпізнавати часто використовувані для перенаправлення користувачів скрипти і мета-теги, існує ще безліч інших способів, що дозволяють це здійснити. Проте на даний момент пошукові системи все ж мають у своєму арсеналі досить ефективні інструменти з розпізнавання подібних способів.

Одним з них є алгоритм пошукової системи Google Phrase Rank, що враховує не тільки слова в тексті, але і їх частотність. При її відхиленні ранжування сайту може бути знижено. Також існує таке поняття, як індекс додаткових результатів. Якщо сторінка має автоматично створений контент, вона потрапляє не в основний індекс, а в додатковий, який показується у видачі тільки за відсутності релевантних документів з основного.

Однак, як відзначають багато фахівців, незважаючи на наявність безлічі пошукових алгоритмів, ручна модерація видачі продовжує виступати основним способом виявлення дорвеїв.