Facebook

Facebook – найбільша у світі соціальна мережа, заснована в 2004 р. Марком Цукербергом. Спочатку сайт використовувався як засіб спілкування студентами Гарвардського Університету і носив назву thefacebook.com. Пізніше ім’я було змінене на сучасний варіант, а доступ відкритий для всіх навчальних закладів США і всього світу.

Опис

Facebook дозволяє учасникам створити профілі з фотографіями, обмінюватися повідомленнями, запрошувати друзів, організовувати власні групи. У 2007 р. ресурс запропонував стороннім програмістам поширювати різні програми і заробляти на цьому, що дозволило впровадити в мережу численні розважальні функції.

Аудиторія Facebook (на липень 2013 року згідно Вікіпедії) складає більше 1,2 мільярди користувачів. Тільки в Україні кількість її користувачів перевищує 2 мільйон, а в Росії – 3 мільйони. За оцінками фахівців, вартість компанії Facebook оцінюється приблизно в 90 мільярдів доларів. З метою розширення і надання нових послуг в 2010 р. керівництвом було підписано угоду про інтеграцію в мережу сервісу інтернет-телефонії Skype. В кінці року Марк Цукерберг також офіційно оголосив про запуск власної поштової служби.

Роль в SEO

Як і інші соціальні мережі, Facebook представляє велику цінність у сфері просування сайтів і рекламування продуктів, дозволяючи здійснювати SMO за допомогою різних способів соціальної інженерії, спаму або PR-кампаній, що включають в себе наступні види можливих розкруток:

  • Проведення контекстної таргетованої реклами, яка є найбільш популярним методом просування товарів і послуг, оскільки дозволяє впливати тільки на цільову аудиторію.
  • Розкручування акаунтів “знаменитостей”. Передбачає збільшення рейтингу і рівня популярності певної особи з проведенням необхідної пропаганди.
  • Рекламування на тематичних сторінках, створених спеціально для цих цілей і відкритих навіть для незареєстрованих користувачів Facebook. Залучені читачі можуть рекомендувати подібні сторінки іншим користувачам.
  • Просування в групах. Являє собою розсилку рекламних або спамних повідомлень учасникам групи.

Історія

Днем створення мережі Facebook вважається 28 жовтня 2003, коли Марк Цукерберг, будучи студентом-другокурсником, написав інтернет-сайт Facemash та зламав комп’ютерну мережу Гарвардського університету для копіювання приватних фото. Вже в перші години роботи проекту його аудиторія склала 450 відвідувачів. Через кілька днів адміністрація Гарварду звинуватила Цукерберга в порушенні недоторканності приватного життя і закрила сайт. Пізніше всі звинувачення були зняті, а автор проекту повернувся до початкової ідеї.

Вже в наступному семестрі Цукерберг написав новий код веб-сайту і запустив сервіс за адресою thefacebook.com. Спочатку він був доступний тільки студентам Гарвардського коледжу, але незабаром до проекту приєдналися Едуардо Саверін (фінансовий директор), Ендрю Мак-Коллум (дизайнер), Дастін Московіц (програміст) і Кріс Хьюз, що дозволило істотно розвинути ресурс.

У березні 2004 р. Facebook вже розширився до Стенфорда, Єля і Колумбійського університету, потім відкрився і в інших установах Канади і США. У жовтні 2008 р. мережа оголосила про організацію міжнародної штаб-квартири в Дубліні, а в листопаді 2010 року компанія Facebook стала третьою за величиною веб-компанією в США після Amazon і Google.

В Україні

У 2011 р. соціальна мережа оголосила про запуск україномовної версії сайту. З цього моменту користувачі отримали можливість самостійно змінювати мову інтерфейсу в своєму профілі, а сам сайт при запуску з України став автоматично завантажуватися українською мовою. Як заявив Марк Цукерберг, число українських користувачів мережі постійно росте і керівництво проекту зробить все, щоб дати їм можливість спілкуватися з друзями та близькими незалежно від їх місця перебування.

Роль в мистецтві

Історія створення Facebook була екранізована в картині режисера Девіда Фінчера “Соціальна мережа”, яка стала кращим фільмом 2010р. У 2011р. на 68-й церемонії вручення кінопремії “Золотий глобус” фільм взяв ще три нагороди.

Посилання

http://www.facebook.com