Фільтри пошукових систем

Фільтр – спеціальний алгоритм пошукової системи, що дозволяє виключити з видачі результатів сайти, рівень ранжування яких було піднято штучними методами. Так, як головним завданням пошукових систем є надання користувачеві корисної інформації, при індексуванні веб-сайтів роботом їх наповнення піддається різним перевіркам з метою виявлення заборонених методів оптимізації. Інформація про застосування фільтрів до того чи іншого ресурсу ніде не розголошується, як і механізми дії алгоритмів.

Опис

Використання фільтрів є відповідною дією пошукових систем на прагнення оптимізаторів штучно збільшувати позиції сайтів за допомогою «чорних» методів просування. Так як факт їх накладення є прихованою інформацією, дізнатися про те, знаходиться ресурс під дією фільтрів чи ні, можна лише на основі непрямих ознак: падіння рейтингів, зниженні релевантності або відсутності сайту у видачі за ключовими словами. Найчастіше початківці оптимізатори навіть не здогадуються про застосування песимізації до сайту, що просувається.

Як правило, фільтри накладаються за використання дубльованого контенту або купівлю посилань. Але в деяких випадках відчувати проблеми з пошуковими системами можуть і звичайні сайти, при створенні яких були допущені деякі помилки. Саме тому знання про механізми дії фільтрів є запорукою успішного розвитку будь-якого проекту.

На сьогоднішній день в україномовному просторі Інтернету найбільша кількість фільтрів використовують пошукові системи Google і Яндекс, які через високу популярність у користувачів найчастіше і стають середовищем для просування сайтів. Назви використовуваних ними алгоритмів не є офіційно підтвердженими. Їх придумують самі оптимізатори, розкриваючи механізми дії фільтрів на основі спостережень за своїми сайтами.

Фільтри пошукової системи Google

Найбільша пошукова система Google одна з перших стала використовувати ряд алгоритмів, призначених для покращення пошукової видачі. У порівнянні з Яндексом, у неї більше фільтрів. Однак, незважаючи на те що Google є найпопулярнішим пошуковиком України, частина її алгоритмів непридатна для країн СНД. Проте керівництво компанії вже давно планує масштабний вихід на інтернет ринок СНД і, цілком можливо, що незабаром недіючі фільтри будуть перекваліфіковані під нові умови. На даний же момент система використовує наступні фільтри:

  • Дубльований Контент. З огляду на те що пошуковим системам складно обробляти величезні обсяги інформації, а дубльований контент не представляє унікальної інформації для користувачів і порушує авторські права, і був запроваджений цей фільтр. При його застосуванні знижується видача ресурсу за запитами.
  • Фільтр – 30. Застосовується щодо сайтів, що використовують клоакінг або дорвеї. Накладається при грубому спамуванні пошукової системи. При його застосуванні сторінки сайту в пошуковій видачі знижуються на 30 пунктів.
  • Занадто швидкий приріст посилань. Різке збільшення посилкової маси розглядається Google в якості прямого доказу купівлі посилань і тягне за собою накладення даного фільтра. При цьому сайт втрачає свої позиції або ж на нього накладається бан.
  • Bombing. Застосовується щодо сайтів, що використовують велику кількість посилань з однаковим анкором, що класифікується системою в якості спаму і бажання власника підвищити позиції ресурсу по даному запиту. Після задіяння фільтра в більшості випадків сайти вилітають з пошукової видачі або потрапляють під бан.
  • Sandbox (пісочниця). Google з обережністю ставиться до молодих сайтам і не дає їм потрапити на перші позиції за популярними запитами. Час їх перебування під фільтром може досягати від місяця до кількох років.
  • Links. Обмін посиланнями раніше був одним з найбільш ефективних способів просування. Проте в даний час пошукові системи борються з такими сайтами і занижують їх ранжування.
  • Социтування. Застосовується щодо тих сайтів, на які посилаються ресурси небажаної тематики (казино, порносайти).
  • Переоптимізація. Фільтр задіюється у випадках, коли сторінки сайту перенасичені ключовими словами. Після накладення їх позиції падають.
  • Час завантаження. З метою надання користувачеві при пошуку саме якісних сайтів Google враховує такий параметр, як час завантаження веб-сторінок. При його невідповідність ранжування ресурсу знижується.
  • Supplementary Results. Даний фільтр застосовується щодо сторінок, які, на думку системи, є менш значущими для користувача порівняно з іншими. Найчастіше ними стають продубльовані документи.

Фільтри пошукової системи Яндекс

Пошукова система Яндекс займає провідні позиції в Рунеті і використовує подібні з Google алгоритми:

  • АГС. Даний фільтр офіційно підтверджений Яндексом. Як стало відомо, він використовується відносно сторінок, створених для продажу посилань. Характерною особливістю його дії є випадання з індексу системи практично всіх сторінок ресурсу. Найчастіше залишаються тільки головна і ще кілька важливих сторінок.
  • Ти Останній. Як правило, накладається на сайти, що містять дубльований контент. Фільтр призначений для поліпшення пошукової видачі за допомогою зниження ранжирування сторінок, що не представляють цінної інформації для користувача.
  • Непот фільтр. Використовується для зниження позицій сайтів, що активно продають посилання і беруть участь в їх обміні. Фільтр знижує передачу ваги посилань, що робить їх продаж недоцільною.
  • Фільтр аффіліатів. Застосовується головним чином щодо комерційних проектів (інтернет-магазинів). Даний фільтр найчастіше використовується вручну: або за повідомленнями користувачів, або самостійно співробітниками Яндекса.
  • Ти спамний. Призначений для боротьби зі сторінками, перенасиченими ключовими словами. За його накладення сайт різко втрачає позиції в пошуковій видачі.
  • Фільтр редиректу. Використовується для боротьби з дорвеями. Як правило, після накладення сайт потрапляє під бан.