Google

Google (ґу́ґл) – назва однієї з найпотужніших пошукових систем у Всесвітній мережі Інтернет. Назва – спотворене написання слова гугол (анг. googol), та означає число рівне сотому ступеню числа десять. Родоначальником назви і одним з творців пошукової системи Google є Сергій Брін. Це саме він, невідомо, навмисно чи випадково, написав слово «googol» неправильно. Помилка виявилася пророчою. Популярність пошуковика Google вимірюється числом не меншим, ніж десять у сотому ступені. Однак все по порядку.

Історичні передумови створення Google

Якщо розглядати це питання глобально, то головною історичною передумовою створення Google було об’єднання в кінці 60-х років XX століття декількох американських військових комп’ютерів в єдину інформаційну мережу. Військові поділилися своїм винаходом з цивільними, і протягом двох наступних десятиліть світ потихеньку обплітався мережею передачі та обробки інформації, яка до початку 90-х років перетворилася в Інтернет в його теперішньому вигляді. На початку епохи Інтернету люди розміщували інформацію про себе, просто займаючи місце в мережі. Вони немов би «сідали» в мережу. Звідси і назва основної інформаційної одиниці Інтернету – сайт, англ. site – буквально сидіння.

Власник, вдосталь натішивишись усвідомленням того, що він тепер має сайт, почав замислювалась, що непогано було б повідомити про нього максимальній кількості інших людей. Особливо в цьому були зацікавлені бізнесмени. Інтерес зрозумілий – чим більше людей знають про них, тим більше потенційних клієнтів для їхніх компаній. І власники сайтів повідомляли людству про свої сайти усіма можливими способами. Деякі навіть розклеювали рекламні листівки з адресою сайту.

Однак у пропозиції, як відомо, є зворотній бік – попит. Споживач не тільки купує запропонований йому товар, але і сам активно шукає більш дешевий або більш високоякісний. Ключове слово – шукає. Невідомо, хто першим подумав, швидше за все, це був плід колективного розуму, про можливість реалізації за допомогою Інтернету інструменту пошуку. Та й неважливо, по суті, хто це був чи були. А важливо те, що поступово були створені спеціалізовані сайти, призначені саме для пошуку, спочатку товарів і послуг, а пізніше – будь-якої інформації взагалі. Сайти отримали назву пошукові системи або пошукові машини. Однією з таких машин і був Google.

Народження Google

Загальновідомо, що все хороше народжується в муках. Google – не той випадок. З’явилася ця пошукова система буквально граючись. Справа в тому, що зароджувався Google не в мізках маститих та обтяжених всякими життєвими проблемами солідних джентльменів, а у двох веселих молодих студентів Стенфордського університету США Ларрі Пейджа і Сергія Бріна. Американець до мозку кісток, Пейдж був новатором, що називається, за народженням, а Брін, який пережив у недавньому минулому величезний стрес через розпад своєї Батьківщини – СРСР, – горів бажанням творення чогось корисного для людства. Як кажуть, так зійшлися зірки – об’єктивна потреба у створенні ефективного пошукового інструменту в мережі Інтернет та ентузіазм нового покоління. У результаті народився Google, що менш ніж за двадцять років став пошуковою машиною номер один у світі. Офіційно домен Google.com зареєстрували у вересні 1997 року. В Америці нічого не робиться, що називається, «в чорну», все має бути прозоро і офіційно, тому щерез рік, в 1998 році, під Google була створена компанія Google Inc. Саме з цього моменту і почалось столліття Google.

Як працює Google

Google перебуває в постійному розвитку. Пошуковик, немов жива людина, постійно зростає. Тільки людина набирає живу масу, а Google вдосконалює свої пошукові алгоритми.

Про алгоритми Google, як і про алгоритми інших пошукових систем можемо говорити лише в загальних словах. Це те , що будь-яка пошукова система зберігає в страшному секреті! Пошуковий алгоритм – це комерційна таємниця. В основі алгоритму лежать програмні рішення, що дозволяють ефективно розподіляти сайти за ступенем їх значимості та релевантності запитам. У 1997 році Google почав з алгоритму, який підраховував кількість зовнішніх посилань на сайт. Чим більше посилань, тим вища позиція сайту в пошуковій видачі. Дуже просто. З часом акценти змістилися, і враховуватися стала ще й авторитетність сайту, на якому розміщене зовнішнє посилання. З’явилося поняття ваги посилання. Глобально це вся характеристика алгоритмів Google. Деталі – як це все працює на рівні команд і байтів, – ми ніколи не дізнаємося, хіба проникнемо в Google Inc. в якості програміста).

Ось що дійсно зробило Google першим пошуковиком планети Земля – це його орієнтація на людину. За двадцять років Google забезпечив свої сторінки настільки зручними сервісами, що став втілювати собою Інтернет взагалі. Люди, необізнані в тонкощах Інтернету завдяки Google в короткий термін стають впевненими користувачами всесвітньої павутини. Візьмемо, до прикладу, живий пошук – це перше, що бачить користувач на сторінці Google. Виглядає це так. Користувач починає набирати пошукову фразу, а слухняний робот викидає спливаюче віконце, в якому міститься кілька дописаних до кінця варіантів запиту. Користувач може і не дописувати фразу, а просто клікнути на одну з запропонованих. Досить зручно!

Google інтегрований в безліч популярних соціальних мереж. Користувачам, наприклад, Facebook не потрібно залишати «життєвий простір» для пошуку чогось потрібного. Пошук можна здійснити прямо в середовищі Facebook. Для своїх шанувальників Google розробив власний інтернет-провідник – Google Chrome. Одним словом, Google знаходиться в постійному розвитку. Подейкують, що Google не зупиниться і перед розробкою власної операційної системи, як альтернативи Windows або Mac OS. Вже створеною операційкою – логічним продовженням браузера Google Chrome, – комплектуються наразі тільки деякі нетбуки, хоча, процес явно затягнувся. Хто знає, можливо, панове Пейдж і Брін націлилися на всі комп’ютери взагалі, а не тільки на ноутбуки?

Використання Google в пошуковій оптимізації

Знаєте, це в деякій мірі абсурд, – так ставити запитання. Бо Google, якщо так можна сказати, і є сама пошукова оптимізація. Тобто, оптимізаторові немає потреби звертатися до корпорації і вимолювати: «Ну, проіндексуй мій сайт, будь ласка!». Пошуковий робот Google робить це самостійно, оббігаючи весь Інтернет, переглядаючи всі сайти і приходячи до відповідних висновків – цікавий той чи інший ресурс і чи варто його взагалі розглядати. Тому, завдання оптимізатора – сподобатися роботу Google. На це мають бути спрямовані всі зусилля оптимізатора.Застосовуються різні способи – законні, і не зовсім, а інколи навіть заборонені. В останньому випадку шансів у оптимізатора ніяких, Google дуже суворий до порушників, хоча кількість інтернет-«бандитів», тим не менш, не зменшується.

Головний параметр, що надається сайту пошуковою системою Google – PR Google. Це зовсім не той піар, який відомий багатьом. Це абревіатура фрази Page Rank, яка у нас пишеться разом – pagerank. Фраза позначає ранг сторінки сайту. Адже Google індексує не весь сайт взагалі, а кожну сторінку окремо. Деякі інтернет-діячі, схильні до гумору, говорять про те, що Page Rank є показником того, подобається сайт чи ні Ларрі Пейджу, одному з творців і власників Google. Співзвуччя англійського слова, яким позначається сторінка, і прізвища одного з батьків Google і справді цікаве.

Завдяки тому, що Google на сьогодні є найпотужнішим пошукачем, просування сайтів саме в цій пошуковій машині є для багатьох оптимізаторів пріоритетом номер один. Успішне просування сайту в Google означає вихід на недосяжні для конкурентів висоти. Правда, зусиль для цього потрібно докласти чимало. Однією тільки посилальною масою високих рейтингів в Google не досягти. Про використання чорних методах оптимізації говорити не доводиться взагалі. Необхідно створювати сайти з “людським” обличчям. І буде Вам щастя.

Посилання

http://google.com