Каталог

Каталог – це структурована інформація про однотипні або приблизно однотипні явища, як, наприклад, каталог сайтів. У каталозі сайтів вся зібрана про різні сайти інформація подається у вигляді розбитих за певними категоріями посиланнях, тобто по суті – це зібрання посилань (лінків, гіперпосилань).

Складання каталогу в Інтернеті – явище перманентне, оскільки формат дозволяє постійно додавати туди нові дані. Тобто це не застиглий набір даних, а дуже гнучкий, який постійно змінюється. Одні сайти додаються, інші – йдуть.

Принципи класифікації

Каталог в Інтернеті сам представляє собою сайт або веб-сторінку, на якій розташована база даних, згрупована за певними ознаками. Найчастіше – за темами. У підтемних розділах сайти класифікуються за алфавітом, датою реєстрації. Підставою для класифікації може також стати індекс цитування. Кожна пошукова система має свою службу-каталог. Для прискорення індексації власник сайту вносить його до списку вручну. У каталогах пошукових систем сайти Яндекс і Google розміщуються згідно величиною ТІЦ або PR.

Велика кількість каталогів в Інтернеті змушує ставитися до них з обережністю. З іншого боку, внесення сайту в каталог означає розміщення діючого посилання на нього. Якщо це розвинутий розкручений сайт-каталог, то посилання з нього буде досить вагомим, щоб вплинути на ранжування сайту.

Типи каталогів

Каталоги, існуючі в Інтернеті, також підлягають певній класифікації. Наприклад: загальні, тематичні, спеціалізовані. Можуть бути глобальними, тобто охоплюють всю мережу. Найвідоміший, найвагоміший і авторитетний – DMOZ, що існує з 1998 року і містить найбільш повну інформацію. Цей каталог багатомовний, для кожної мови має свою базу. Усі сайти вносяться до нього вручну, спеціальними редакторами після обробки заявки. Реєстрація в DMOZ безкоштовна, як і в багатьох інших каталогах. Але існують і платні каталоги. Крім того, багато комерційних інтернет-проектів реєструються в каталогах на платній основі.

Існують каталоги, в які сайт додається власником, за допомогою реєстрації в запропонованій анкеті. У закритих каталогах ця процедура підлягає також контролю редактора, який приймає остаточне рішення про внесення сайту в каталог.

Так як при реєстрації в каталозі сайт отримує посилання, навколо цієї послуги існує різна політика каталогів, яка ділить їх на так звані білі, сірі, чорні. У білих каталогах просто розміщується посилання на сайт, тоді як сірі та чорні вимагають розміщення на сайті зворотнього посилання.