Клік
Клік – кириличне написання англійського слова «click» – клацання. У контексті пошукової оптимізації клік означає перехід користувача на сайт за посиланням, розміщеної на сторінці пошуковика або сторонньому сайті. Кількість кліків використовується для оцінки відвідуваності сайта при контролі ефективності заходів, здійснюваних у рамках пошукової оптимізації.
Інструменти обліку кліків
Для точного підрахунку кількості кліків можна скористатися засобами двох видів.
По-перше, можна інсталювати спеціальне програмне забезпечення, так звані лічильники кліків. Часто цей софт є складовою частиною пакетів програм обліку трафіку, тобто, кількості відвідувачів сайту.
По-друге, існує можливість використання потужностей деяких сайтів, які надають послуги підрахунку кількості кліків в режимі онлайн. Як у першому, так і в другому випадку кількість кліків підраховується досить ефективно, хоча і не завжди точно. Наприклад, часто враховуються кліки, які не приводять на сайт повноцінного відвідувач, тобто, такого, який здійснює на сайті які-небудь корисні дії.
Відвідувач може клікнути по посиланню і тут же скасувати свою дію, але клік вже зараховується і потрапляє в статистику. Тому для точного розрахунку відвідуваності цифрами кількості кліків користуватися не можна. Це, швидше,показник оцінювання. Він використовується, насамперед, для оцінки динаміки зацікавленості користувачів до сайту. Коли, припустимо, кількість відвідувачів сайту за тиждень знизилося з 2000 чоловік до 500, то, напевно, не так вже й важливо, рівно 500 осіб прийшло на сайт або 512. Важлива тенденція – популярність сайту за тиждень з якихось причин впала. Необхідно бити тривогу і вживати заходів. У цьому контексті низька точність підрахунку кліків, по суті, не є великим недоліком лічильників кількості кліків.
Монетизація кліків
Так-так, кліки можна перетворювати в реальні гроші. Існує поняття «продаж трафіку». Так от, клік використовується у вигляді, так би мовити, валюти при розрахунках продавця трафіку з покупцем.
У двох словах схема така. Оптимізатор розкрученого сайту “продає” увагу своїх відвідувачів, розміщуючи на своєму сайті посилання на сторонній ресурс. За кожен клік по розміщеному посиланню або банеру оптимізатор отримує гроші. Чим більше кліків, тим вищий дохід оптимізатора. У цьому випадку точність підрахунку кліків, звичайно, важлива, але з урахуванням середньої ціни по Укрнеті в 0,1-0,5 $ за клік це не так вже і важливо.
Втім, якщо монетизацією кліків зайнявся б, скажімо, блог президента, то ціни були явно вищі, і в цьому випадку рахувати кліки потрібно було б надзвичайно точно. Однак такий розвиток подій навряд чи ймовірний – у президентського блогу інші джерела фінансування. Принаймні, ці джерела з кліками ніяк не пов’язані.