Копірайтинг

Копірай́тинг (англ. copywriting – сполучення слів «copy» – рукопис, текстовий матеріал та «writing» – написання) – це професійна діяльність, написання рекламних і презентаційних текстів. Відповідно має значення:

  • процес написання;
  • продукт написання;
  • професійна діяльність копірайтера, творця текстів.

Завдання копірайтингу

Копірайтинг набув особливого значення з появою реклами. Черговий поштовх до розвитку копірайтингу дала поява Інтернету. Із збільшенням потреби у текстах для розміщення в мережі, з’явилися копірайтери, які пишуть для Інтернету, тобто створюють контент для сайтів. Створення унікального контенту – справа професіоналів, яке не кожному під силу. Тільки унікальний контент є однією з найважливіших умов респектабельності сайту, отримання високого трасту і, зрештою, просування.

Все це вплинуло на розвиток такої професії як копірайтер, поява веб-копірайтерів, створення бірж копірайтингу та інших професійних ресурсів, де клієнт може придбати продукцію копірайтера або замовити її. Найчастіше продукція має вигляд статті. Інтернет-копірайтинг як професія знаходиться на етапі становлення, критерії його якості ще досить розмиті. З іншого боку, копірайтери орієнтуються на замовлення клієнтів.

SEO-копірайтинг – метод просування сайту

Потрібно відділити рекламний копірайтинг – тексти для реклами і SEO-копірайтинг, тобто копірайтинг, що застосовує методи SEO-оптимізації, зокрема, метод розкрутки сайту контентом або статтями. До речі, рекламний текст також може бути SEO-оптимізованим.

Секрети SEO-копірайтингу пов’язані з професійним створенням тексту, що включає ключові слова і вирази. Ключові слова формулюються на основі семантичного ядра, яке складається для кожного сайту окремо. Потім вибирається оптимальна для сторінки щільність ключових слів. Ключові слова, що входять в заголовки, теж враховуються при розрахунку щільності. Розташування ключових слів у тексті має важливе значення, так само, як і структура тексту. Це пов’язано з тим, що структуровані тексти веб-сторінок краще індексуються пошуковими системами.

SEO, як таке, направлено на впізнавання та індексування сайту пошуковими машинами. Відповідно, і SEO-копірайтинг як метод просування сайту при створенні текстового контенту в першу чергу орієнтується на запити машин. Ця умова обов’язкова, але не єдина, так як друга сторона – це людський фактор, а значить, тексти повинні бути читабельні, унікальні, цікаві та корисні людям. Саме грамотне, повноцінне поєднання цих двох напрямків складає основу професійного SEO-копірайтингу.