Лічильник
Лічильник – спеціальна програма, що встановлюється на сайт і відображає графічно різні кількісні параметри, як правило, в режимі реального часу. Лічильник зазвичай виводиться на периферії головної сторінки сайту. Для користувачів сайту ця інформація, швидше, довідкова, ніж основна. Однак пошуковими машинами дані лічильника використовуються для присвоєння сайту рейтингу у видачі.
Предмет підрахунку
Кількісних параметрів сайту існує чимало. Першим за значущістю є загальна кількість відвідувачів, що перебувають на сайті в даний момент. За цим показником судять, звичайно ж, про популярність сайту. Причому, завдяки цим даним, з’являється можливість оцінки популярності в динаміці, в залежності про час доби, наприклад. На деяких ресурсах, які передбачають реєстрацію відвідувачів, підраховується кількість зареєстрованих користувачів і навіть динаміка зростання або падіння цього числа протягом певного проміжку часу. Сайт може бути забезпечений лічильником часу тривалості перебування або, висловлюючись інтернет-термінологією, сесії користувача. Словом, існує багато тих речей, які може підрахувати лічильник.
Більш важливими показниками, які підраховуються лічильниками, є характеристики сайту в пошукових машинах. Найбільш поширені в Укрнеті два показника. Першим є параметр Google PageRank, рейтинг сторінок сайту, присвоєний сайту пошуковою системою Google, так званий PR. Другою характеристикою є ТІЦ, який є абревіатурою фрази «тематичний індекс цитування» . ТІЦ присвоюється сайту іншим не менш популярним пошуковиком російського походження – Яндексом. Обидва ці показники розраховуються пошуковими машинами на основі спеціальних алгоритмів і служать критерієм вагомості репутації сайту в пошукових системах.
Лічильник як інструмент оптимізатора
Одним з ефективних інструментів в арсеналі оптимізатора є розміщення зовнішніх посилань на сторонніх сайта, які переадресовують відвідувачів з сайту розміщення посилання на просувний сайт. Головним чином, інтерес оптимізатора полягає в нарощуванні кількості зовнішніх посилань. Проте має значення і місце розміщення. Спеціаліст, який просуває сайт, віддасть перевагу ресурсу відвідуваному і володіє високими значеннями PR та ТІЦ. А яким чином оптимізаторові дізнатися, наскільки сайт в цьому сенсі відповідає вимогам? Для цього і необхідна інформація, яку збирає і відображає лічильник.
Накрутка лічильника
Багато веб-майстрів заробляють на інтересі оптимізатора в розміщенні зовнішніх посилань, дозволяючи оптимізаторові, зрозуміло, за гроші, розмістити свої посилання на сторінках свого сайту. Цей вид заробітку називається продажем посилальної маси. Розуміючи, що оптимізатора цікавлять сайти відвідувані і ті, ТІЦ і PR яких високі, веб – майстер штучно збільшує показники, які відображаються лічильником. Тобто, йде на пряме шахрайство. Методів накрутки відомо два. В основі першого лежать послуги сторонніх сайтів, які «діляться» своїм трафіком за гроші. Другий спосіб – використання спеціального програмного забезпечення, автоматично накручуємо лічильник сайту.
Перший метод є досить дорогим і використовується більше для виведення сайту в топ якогось каталогу, ніж для заробітку на продажу посилальної маси, бо з його допомогою штучно збільшується лише відвідуваність. Суть методу полягає в підміні реального трафіку (кількості відвідувачів) покупним. Більш відвідуваний сайт буквально «продає» свій трафік менш відвідуваному. І витрати на купівлю стороннього трафіку можуть бути дуже значні. У результаті на лічильнику сайту дійсно ростуть цифри відвідувань, але якість відвідувачів в більшості випадків залишає бажати кращого. Під якістю відвідувачів розуміється їх реальність і приналежність до цільової аудиторії. Наприклад, деякі ресурси продають російським сайтам іноземний трафік, який до цільової аудиторії віднести ніяк не можна. Адміністрація каталогів, як правило, безжально «розлучаються» з такими сайтами.
Другий спосіб, програмний, загальновживаний з огляду на дешевизну. Крім того, що програми – накрутчики є дешевими, велика кількість, так би мовити, цього софта можна скачати з мережі абсолютно безкоштовно. Програми накручують, як відвідуваність, так і ТИЦ або PR, а можуть накрутити і те, і інше, і третє. Програмна накрутка лічильника, як згадувалося вже, заняття недороге, але вимагає витрат часу. І не просто часу, а практично цілодобового з’єднання з інтернетом комп’ютера, що накручує лічильник. Справа в тому, що лічильник знімає показання не постійно, а, так би мовити, заходами. Час заходження, як правило, передбачити неможливо, щоб до потрібної години встигнути включити комп’ютер. А велику різницю в часі між заходами адміністратори пошукової машини бачать відразу і майже завжди роблять висновок про накрутку лічильника. Санкція одна – бан сайту в пошуковику. Використання такого ресурсу до бану сайту, що просувається може і не привести, але його позиції в пошуковику точно не поліпшить.
Далекоглядність і обережність оптимізатора дозволять йому не стати жертвою шахраїв. Для просування сайту за допомогою покупки посилальної маси слід користуватися тільки послугами репутаційних, що заслуговують довіри, сайтів.