Нудота

Нудота сторінки – досить важливий показник в SEO-оптимізації. Цей термін не медичний і не має негативного змісту. Нудота – це один з якісних показників текстового документа і відноситься до частоти вживання в тексті одних і тих же слів. Це поняття завжди виражається в цифрах, нульової нудоти не буває. Щільність ключів, спамність сторінки, частота вживання одних і тих же слів – відносяться до поняття нудота. Щоб визначити нудоту документа, потрібно піддати його аналізу. Для цього існує чимало он-лайн сервісів. Вони покажуть нудоту документа по певному слову і в цілому по тексту.

Отже, найважливіша складова контенту сайту – текст. Хороший унікальний цікавий текст сам по собі важливий для просування. Але ефект буде набагато кращим, якщо до всіх інших якостей тексту додасться оптимізація. Насамперед вона виражається у використанні ключових слів. Ключове слово – той самий гачок, який витягне сайт на вершину видачі пошукової системи. Тому важлива не тільки наявність в тексті ключового слова, але і правильний розподіл його по тексту і достатнє число повторень – нудота.

Рівень нудоти повинен бути оптимальним

Спочатку термін “нудота” був введений користувачем форуму forum.searchengines.ru під ніком Мінич і означав нормування tf*idf у формулі текстового ранжування Яндекса зразка кінця 2006-го року. Чисельно нудота сторінки дорівнювала квадратному кореню від кількості вживань самого частотного слова контенту сторінки. З часом під “нудотою” стали, як правило, розуміти щільність вживання на сторінці конкретного ключового слова або фрази.

Якщо число ключових слів розділити на загальне число всіх слів тексту вийде відсотковий показник нудоти. Низький рівень нудоти за ключовими словами не зіграє ролі в просуванні сайту. Високий рівень виявить заспамленість, занадто часте вживання певних слів. Це, відповідно, означає низьку якість тексту, часто – його нечитабельність або навіть втрату сенсу. Звичайно, що пошукова система зреагує на таку якість і вкупі з іншими порушеннями надто велика нудота може стати причиною бана або зниження трасту сайту. Показник нудоти більше 8 – тривожний. Крім цього, це відлякає реальних відвідувачів сайту, які навряд чи стануть витрачати час на читання неякісних текстів і не стануть довіряти недобросовісній інформації.

Грамотно оптимізований текст покаже не тільки оптимальну, достатню нудоту за ключовими словами, дуже важливо, щоб інші слова, які не є ключовими в цьому документі, не вживалися частіше. Інакше вони як би “заглушать” ефект від ключових слів. Наприклад, ключовим словом було задумано словосполучення “продаж бетону” , але в тексті оптимальна нудота вийшла у “ранні заморозки”. Є навіть ймовірність, що текст вийде в топ саме по другому запиту, але навряд чи це буде цільова аудиторія, що цікавиться продажем бетону. Якщо в тексті кілька ключів, то важливо, щоб нудота по них була розподілена рівномірно.