Обмін посиланнями

Обмін посиланнями – це один із способів просування сайту в пошукових системах та підняття його рейтингу.

Кількість і якість зовнішніх посилань безпосередньо впливає на такий важливий показник сайту як індекс цитування.

Проста схема обміну виглядає наступним чином: сайт X розміщує на своїй сторінці посилання на сайт Y, у відповідь сайт Y розміщує на своїй сторінці посилання на сайт X. Чим більше зворотних посилань з тематичних якісних ресурсів проіндексує робот, тим більшим буде PR та тІЦ вихідного ресурсу.

Обмін посиланнями може здійснюватися як в ручному, так і в автоматичному режимі.

Ручний обмін

Ручний обмін посиланнями – процес досить складний, але надійний і ефективний. Веб-майстри шукають партнерів для обміну на форумах, пишуть особисті листи власникам тематичних ресурсів. Майданчики для розміщення посилань відбираються самостійно, виходячи з якісних параметрів сайту: тематика, показники тІЦ і PR, присутність у великих білих каталогах, кількості розміщених на ньому зворотних посилань і т.д. Посилання з таких ресурсів передають більшу вагу.

Пошукові системи негативно ставляться до штучного нарощування показників сайту, в тому числі і до обміну посиланнями. Але прямий обмін дозволяє звести ризик санкцій з боку пошукових машин до мінімуму, так як в цьому випадку посилання виглядають більш природно.

Автоматичний обмін

Автоматичний обмін набагато швидший та простіший ніж ручний обмін. Здійснюється за допомогою спеціальних сервісів, так званих “лінкообмінників” і “лінкаторів“. Мінус даного методу в тому, що він не дозволяє контролювати якість сайтів, які беруть участь в обміні. У підсумку, вихідний ресурс перетворюється в “лінкопомийку“. Крім того, що посилання з донорів передають мінімальну вагу, з’являється загроза потрапити під фільтр пошукового робота.

На даний час з’явилося багато платних сервісів автоматичного обміну, які дозволяють на більш якісному рівні, максимально наближеному до ручного, проводити відбір донорів і контролювати сам процес обміну та розміщення посилань.

Прямий обмін

Прямий обмін відбувається між двома сайтами, вони взаємно посилаються один на одного безпосередньо. Але є сумніви з приводу ефективності прямого обміну. Недолік полягає в тому, що такі посилання передають дуже малу вагу і практично не враховуються пошуковими системами.

Перехресний обмін

Перехресний обмін здійснюється за більш складною схемою. Для цього потрібна наявність додаткового допоміжного сайту-сателіта. Сателіт повинен мати високі показники тІЦ чи RP і бути присутнім у великих каталогах, щоб стати привабливим майданчиком для обміну посиланнями.

Суть перехресного обміну полягає в тому, що ресурс, який ми просуваємо, звільняється від розміщення зворотних посилань на сайт-донор.

Наприклад, в обміні беруть участь два сайти X і Y. Перший сайт X має сателіт Z з високими параметрами. Сайт-донор Y розміщує посилання на сайт X. У відповідь на сателіті Z розташовується посилання на сайт-донор Y.

Цей принцип обміну вважається найбільш ефективним і популярний серед веб-майстрів.

Обмін посиланнями по колу

Обмін по колу, або кільцевий обмін посиланнями, є найбільш складною схемою розміщення посилань на сайтах-учасниках обміну. У даному випадку обмін відбувається по ланцюжку від одного сайту до іншого. Навмисний обмін посиланнями з метою просування проекту в такій схемі пошуковому роботу відстежити складно, завдяки принципу кільця та великій кількості учасників обміну.

Здійснити такий обмін набагато складніше, ніж прямий або перехресний. Необхідно підібрати достатню кількість ресурсів з рівнозначними параметрами і домовитися про послідовність ланок цього ланцюжка. На допомогу веб-майстрам приходять спеціалізовані сервіси, які пропонують послуги з побудови таких кілець. Даний спосіб обміну ефективний і не викликає підозри у пошуковиків.

Рекомендації з обміну

При обміні посиланнями варто враховувати наступні моменти:

  • необхідно перевіряти ресурси, на яких будуть розташовані зворотні посилання, їх тематику, параметри, наявність “бана“;
  • після розміщення потрібно проконтролювати, де саме знаходиться посилання, наприклад: не дальше сторінки третього рівня вкладеності, не в підвалі і т.д.;
  • необхідно переконатись, що на сторінці донора розміщено оптимальну кількість зворотних посилань;
  • періодично варто перевіряти, не зняв донор посилання;
  • якщо через деякий час ефекту від обміну не спостерігається, потрібно перевірити, чи не закрите посилання на донорі від індексації.