Оптимізатор

Оптимізатор – це фахівець, який здійснює розкрутку (просування) сайту, тобто проводить комплекс заходів, для того, щоб сайт став відомий максимальному числу користувачів Інтернет, особливо, цільовій аудиторії.

Історія

Про оптимізаторів, як про окрему категорію IT-фахівців заговорили в середині 90-х років минулого століття, майже одночасно з появою пошукових машин. Першими з них були засновники інтернету – американці. Вони окреслили саме поняття просування та розробили перші закони оптимізації. Деякі з цих першопрохідців стали безумовними авторитетами. За плечима, наприклад, американця Джеррі Ледфорда десятки успішних кампаній по оптимізації. Ледфорд є автором декількох книг, що стали бестселерами серед оптимізаторів, в яких він ділиться своїм багатим досвідом з початківцями.

Істотно діяльність оптимізаторів змінилася в 2003 році з введенням в дію пошуковою системою Google нового пошукового алгоритму “Флорида”. До цього часу, в більшості випадків, оптимізатори просували сайти методом збільшення зовнішніх посилань, не звертаючи уваги на тематичність. Логіка була проста – чим більше зовнішніх посилань, тим вище позиції сайту в пошуковій видачі. Алгоритм “Флорида” перестав враховувати такі посилання. На цей час Google вже був пошуковиком № 1 у Світі. Оптимізатори були змушені переглянути принципи своєї роботи та почали враховувати інтереси користувача, а не тільки алгоритми роботи пошукових машин. А з виникненням на початку століття модної тенденції створення інтернет-спільнот, поряд з SEO-оптимізаторами з’явилися оптимізатори SMO ​​і SMM, які просувають сайти в цих інтернет-спільнотах і соціальних мережах.

Професія оптимізатор

У професію діяльність оптимізатора перетворилася у зв’язку із збільшенням інтересу до отримання прибутку за допомогою мережі Інтернет. Однак, саме по собі зростання інтересу до Інтернету, як до засобу заробітку, ще не визначало оптимізацію, як професійну діяльність. Професія з’явилася завдяки розробці жорстких законів та правил оптимізації. При бажанні, на основі цих законів, можна навіть скласти посадову інструкцію оптимізатора. До речі, в деяких компаніях з оптимізації, такий документ – реальність. Таким чином, діяльності оптимізатора притаманні всі атрибути професії – чітке коло обов’язків, регламент діяльності та відповідальності.

Оптимізатори у відтінках

Любителям літератури жанру фентезі добре відомі поняття чорний та білий маг. Тут оптимізація перегукується з романами фентезі. Справа в тому, що існують поняття чорний і білий оптимізатор. Правда, зустрічаються і сірі “особистості”, це щось середнє між чорним і білим. Поділ цілком офіційний та залежить від методів розкрутки сайтів, якими користується оптимізатор.

Чорні оптимізатори використовують методи, які засмічують інтернет тисячами непотрібних сайтів, істотно ускладнюють роботу пошукових машин і створюють в цілому негативне враження про Всесвітню Павутину, якщо мова йде про SEO-оптимізаторів. Також використовують агресивні піар-методи, які спотворюють обличчя соціальних мереж і форумів для людей, якщо розкрутка здійснюється за допомогою методів SMO і SMM. З чорними оптимізаторами безжалісно ведуть боротьбу, як пошукові машини, так і адміністрація сайтів. Чому оптимізатори займаються «чорним» просуванням зрозуміти досить легко. Знаючи, що рано чи пізно розкручений ними сайт буде виключений з індексу пошукової системи, а його занадто нав’язливий піар буде видалено зі сторінок форуму або публічного блогу, оптимізатори все одно йдуть на використання чорних методів оптимізації. Причина: нехай на короткий час, але сайт який він просуває, буквально злетить в ТОП видачі пошуковика або отримає живий трафік з форуму. Інтереси чорного оптимізатора короткотривалі, але метод приносить значні дивіденди.

Білі оптимізатори використовують лише такі методи просування, котрі вітаються пошуковими системами. Біла оптимізація звернена обличчям до звичайного користувача. Основним методом білої оптимізації є просування сайту унікальним і тематичність контентом, для створення якого оптимізатору необхідно проявити певну творчість. Білий оптимізатор робить інтернет зручним та корисним для користувача, разом з тим вирішуючи і свої оптимізаційні задачі. Можна сказати, що біле просування – це проект, спрямований на далеку перспективу.

В Інтернеті можуть зустрічатися слова-синоніми: сеошник, seo-спеціаліст