PageRank (PR)

Page Rank (PR) – дослівно перекладається з англійської як “ранг сторінки”. Простіше кажучи, це оцінка, яку пошукова система Google ставить сайту в цілому та його окремим сторінкам. Оцінюється сайт за десятибальною системою та відображає “відношення” пошуковика до сайту: чим вище оцінка, тим вища “повага” Google до сайту, тим вище сайт буде стояти у видачі.

Система оцінок PageRank також дозволяє оцінювати сайти відносно один одного: у кого вища оцінка, той є авторитетнішим. В принципі, PageRank це своєрідний індекс цитування сайту, розроблений Google, також, як ТІЦ, який присвоює Яндекс.

Історія та призначення

Page Rank як система оцінки і ранжування сайтів була запропонована розробниками Google ще в 1998 році. Тоді за основу оцінки було взято кількість посилань спрямованих на сайт: чим більше різних посилань ведуть на сайт, тим вище його авторитет. З часом кількість посилань стала недостатньою умовою для алгоритму ранжування, тому додалися інші.

Google, як пошукова система, використовує безліч факторів, сума оцінки яких виливається в PageRank. Часто називають понад 200 різних чинників, проте відомо й те, що алгоритми ранжування часто змінюються. Це зроблено для того, щоб недобросовісні сайти, які купують посилання для себе та застосовують інші види чорної оптимізації, не могли пройти через фільтри заслонів і отримати високий PageRank.

Високий Page Rank підтверджує авторитетність

Багато хто вважає, що PageRank починається з цифри 1. Насправді PR 0 – це теж PageRank, тому що існує безліч цілком гідних сайтів з проіндексованими сторінками, яким PageRank не присвоєно взагалі. Пейдж Ранк присвоюється кожній сторінці веб-ресурсу, якщо ж говорять про PageRank сайту, то мається на увазі PageRank його головної сторінки. Існують спеціальні формули обчислення PageRank. При черговому апдейті Google він може як підвищуватися, так і знижуватися в залежності від значень багатьох показників.

Високий PageRank не збільшує трафік на сторінки, але він піднімає сайт у видачі та допомагає йому боротися з конкуруючими сайтами, які мають менший PageRank. Отримання високого рівня PR є однією з  цілей пошукової оптимізації. Найнадійніший метод досягнення цієї мети: біла оптимізація, відмінний унікальний контент. Наявність високого PageRank, як такого, на даний час підтверджує авторитет сайту і ступінь довіри до нього.

Присвоєння PageRank відбувається не так часто, торік це сталося один раз. Так що навіть пішли чутки, чи не буде він скасований Google. Проте до поточного моменту це є одним з найбільш надійних методів оцінки веб-сторінки та впорядкування результатів видачі.

Останній перерахунок PR відбувся 5-6 грудня 2013 року.