Пошукові системи
Пошукова система (ПС) – це спроба впорядкувати і класифікувати найрізноманітнішу інформацію на просторах Інтернету.
Для користувача пошукова система виглядає як звичайний сайт в якому він вказує свій запит. Сайт реагує майже миттєвою відповіддю, у вигляді серпа, тобто створеною сторінкою сайту, що містить в якості відповіді послідовно розташовані посилання та інші елементи. Але те, що видно користувачу – “обличчя” пошукової системи – сайт, є лише інтелектуальною надбудовою величезного комплексу. Природно, вона має матеріальну базу, виражену в системі реальних машин, потужних апаратів, забезпечених спеціально написаним унікальним програмним забезпеченням.
Незважаючи на те, що програми мають між собою багато спільного, їх індивідуальні особливості не підлягають розголошенню. І це обумовлює відмінність пошукових систем між собою. Крім того, пошукова система не є застиглим явищем, вона розвивається, розширюється, змінює алгоритми роботи.
Структура пошукової системи
Пошукова система володіє пошуковими роботами, котрі постійно шукають нову інформацію в Інтернеті, щоб знайти нові сайти і сторінки, оновлення. Число роботів досить велике, завдання з пошуку та збору інформації у них різні. Вся ця інформація реєструється індексатором і являє собою базу даних пошукової системи, яка також є відносно непостійною величиною. Це природно, адже постійно додаються нові веб-сторінки, а старі часто доводиться вичищати з бази даних.
Щоб отримати доступ до необхідної інформації, відвідувач звертається до веб-сервера пошуковика. Він володіє системою видачі, тобто можливістю миттєво сортувати наявні дані і видавати релевантні відповіді.
Основні пошукові системи
Пошукових систем існує досить багато, кожна з них наділена своїми цілями і завданнями, часто – комерційними. Однак, глобальних, світового значення пошукових систем, які користуються більшою довірою клієнтів, не так вже багато. За дослідженнями поточного року домінуючу позицію в світі займає система Google. Цією системою обробляється 85% запитів в Інтернеті. Наступна в цій категорії йде більш “старша” Yahoo!, на частку якої припадає менше 7% запитів.
Враховуючи це, весь комплекс заходів з SEO–оптимізації спрямований, власне, на просування українських сайтів саме в цих двох системах – Google і Яндекс. Саме топ-позиції у видачі цих пошукових систем дають реально додатковий трафіку на сайт. Істотні відмінності у структурі та алгоритмах пошукових систем обумовлюють те, що різні сайти індексуються і ранжуються по-різному в Яндексі і Google.