Посилальне ранжування

Посилальне ранжування – це вплив тексту посилань на релевантність документа запитам користувача, тобто якщо ключові слова на якій-небудь сторінці зустрічаються в анкорах посилань, що йдуть на неї з інших сайтів, це робить її більш значущою.

При введенні даного чинника розробники пошукових систем керувалися тим міркуванням, що якщо власник сайту посилається на іншу сторінку яким-небудь текстом, то можна бути впевненим у тому, що дана інформація присутня на сторінці, і чим більше кількість таких посилань, тим вище ця вірогідність. До того ж якщо на сторінку часто посилаються, значить, вона ще й володіє авторитетною вагою.

Завдяки ефективності посилального ранжування цей критерій часто використовується оптимізаторами у заборонених методах просування, зокрема при лінкбомбінгу, суть якого – поширення великої кількості посилань з певними анкорами в цілях заспамлення ресурсів. Саме за допомогою посилального ранжування сайт колишнього американського президента Джорджа Буша за запитом «жалюгідний невдаха» опинявся на першому місці в пошуковій видачі Google. Серед таких потерпілих також присутні сайти Microsoft, Олександра Лукашенка та багато інших.