Просування сайту

Просування сайту – комплекс заходів щодо збільшення відвідуваності веб-ресурсу цільовими відвідувачами. Часто під просуванням сайту розуміють пошукове просування (синонім SEO-оптимізації) – комплекс технологій, спеціальних заходів і дій, що застосовуються для покращення позицій сайту в результатах видачі пошукових систем. Це невірно, так як оптимізація сайту – лише один з інструментів (хай і основних) просування сайту в цілому.

Існує ще одне, більш загальне уявлення про поняття просування і його кінцеву мету. Згідно з ним, метою будь-якого просування є конверсія. Тобто співвідношення відвідувачів сайту, які вчинили очікувану дію, до всіх відвідувачів (подається в процентному вираженні). Наприклад: який відсоток відвідувачів Інтернет-магазину від загальної їх кількості здійснили у ньому покупку. Так як для різних сайтів очікувані дії відвідувачів можуть відрізнятися (наприклад, скачування фільму, телефонний дзвінок, реєстрація профілю користувача і т.д. ), поняття конверсії поширюється не тільки на комерційні ресурси.

Аналіз дій користувачів на сайті здійснюється за допомогою спеціального аналітичного програмного забезпечення. Для Яндекс – це Яндекс.Метрика, а для Google – GoogleAnalytics.

Способи просування

Методики просування сайтів з’явилися відносно недавно і продовжують з’являтися, постійно змінюючись і поповнюючись новими змінними. Для залучення відвідувачів на сайт доречно використовувати найрізноманітніші способи, вміло поєднуючи їх, десь імпровізуючи.

Пошукове просування (SEO)

Основний інструмент просування сайту.

Практично будь-яка фраза, що володіє смисловим навантаженням і введена в пошуковий рядок як запит, здатна в якості відповіді в пошуковій видачі отримати мільйони посилань на ресурси, де вона згадується. Природно, що більшість користувачів обмежуються найвищими позиціями видачі: за даними досліджень, не більше 85% користувачів переходять навіть на другу сторінку, і не більше 10% – далі другої. Таким чином, будь-який власник веб-ресурсу (комерційна компанія, державна організація, соціальна мережа, ігровий майданчик, клуб за інтересами тощо), який бажає, щоб його сайт було “видно” користувачам інтернету і зібрати якомога більше число відвідувачів, зобов’язаний забезпечити собі попадання на перші сторінки (а краще – на перші рядки, ТОП) пошукової видачі. Вирішення цього завдання забезпечує процес SEO-просування.

У поняття пошукового просування також входять заходи, що забезпечують максимально довгий період знаходження сайту на досягнутих позиціях.

Заходи при SEO-просуванні

Існує кілька обов’язкових заходів, об’єднаних поняттям пошукового просування:

  • Аудит сайту. На даному, першому етапі просування, проводиться повне дослідження ресурсу, виробляється стратегія і рекомендації щодо подальшої оптимізації ресурсу.
  • Оптимізація сайту. В ході цього етапу виконуються робота над ресурсом у відповідності зі стратегією та рекомендаціями, виробленими на етапі аудиту, а також інша робота, яка відповідає загальним вимогам оптимізації та просування.
  • Безпосередньо просування сайту у пошуковій видачі.

Складання органічної видачі пошуковими системами здійснюється за допомогою спеціальних пошукових алгоритмів (пошукових роботів, “павуків”), які здійснюють ранжування сайтів за певними критеріями.

По-перше, ресурс повинен потрапити в каталоги пошукової системи, для чого повинен бути проіндексований нею (можлива як індексація всього сайту, так і окремих його сторінок). Іншими словами, ПС повинна “побачити” сайт і описати для себе певні його параметри, відповідно до яких і визначатиметься позиція сайту в пошуковій видачі. Далі пошуковий робот сканує каталог своєї ПС відповідно до запиту і певним параметрам, і складає список пошукової видачі з сайтів, контент яких найбільш релевантний заданому запиту.

Параметри ранжування сайтів

Одним з основних параметрів ранжування для ПС Яндекс є тІЦ – тематичний індекс цитування, а подібний критерій для Google – PageRank (PR сайту). Ці показника визначаються числовим виразом і відображають авторитетність сайту. Причому оцінюється не тільки кількість посилань, але і їх якість: з яких сайтів, “молоді” чи “старі” посилання та інше.

Тому одним з головних завдань пошукового просування є нарощування посилальної маси зі сторонніх ресурсів. Всі посилання обов’язково мають бути проіндексовані ПС, в якій ведеться просування. Для збільшення їх кількості використовують кілька прийомів: купівля посилань на спеціальних біржах (типу Sape), реєстрація в тематичних каталогах, написання контенту, здатного зацікавити користувача і змусити його залишити посилання (лінкбайтінг), і т.п. Існують, крім того, прийоми, які не вітаються і навіть караються пошуковими системами, наприклад, такі як спам.

Крім того, пошуковики при ранжуванні сайтів враховують такі чинники:

  • Вік сайту;
  • Обсяг і унікальність контенту;
  • Юзабіліті;
  • Швидкість завантаження сторінок;
  • Структура внутрішніх посилань (“перелінковка“);
  • Наявність метатегів;
  • Релевантність ключових слів тематиці сайту;
  • Відсутність (присутність) результатів чорної оптимізації.

Існують також інші фактори, що впливають на ставлення пошукових роботів до певних ресурсів, а пошукові алгоритми, які постійно удосконалюються, пред’являють до сайтів все нові і нові вимоги, відстоюючи право користувача на цікавий та інформативний контент. Наприклад, Google навіть рекомендує, щоб ціна на товари в інтернет-магазинах не виходила за певні середні рамки.

Програмне забезпечення пошукового просування

Оскільки головними параметрами, що впливають на позицію сайту в пошуковій видачі, є фактори, пов’язані із зовнішньою посилальною масою, основний софт, який використовується для просування, застосовується для підрахунку та аналізу як своїх зовнішніх посилань, так і посилань конкурентів. Наприклад, найбільш популярний сервіс CS Yazzle зможе не тільки розповісти все про аналізовані посилання, але й показати дані по ресурсу, на якому вона розміщена.

Існує досить багато різноманітних, платних і безкоштовних, програм, які можна використовувати в процесі оптимізації і просування. Але, незважаючи на додаткові можливості, всі вони у своїй роботі керуються тими ж цілями і принципами, що CS Yazzle.

Обов’язковим є використання сервісів типу Яндекс.Веб-майстер і Панель Веб-майстра Google, призначених для зворотного зв’язку власників сайтів з пошуковими системами. Крім того, через ці сервіси ПС дізнаються про зміни, внесені власниками на сайт і таким чином, швидше індексують нові сторінки.

Просування засобами SMO ​​(SMM)

SMO (Social Media Optimization), SMM (Social Media Marketing) – просування сайту з використанням можливостей, що відкриваються соціальними мережами. Один з найбільш молодих та набираючий популярності методів.

Цілі SMO (SMM)

Основними цілями просування за допомогою соціальних мереж та медіа є: трафік, впізнаваність бренду, нарощування якісної зовнішньої посилальної маси.

Принципи SMO ​​(SMM) засновані на самостійній передачі даних від одного користувача до іншого за допомогою сервісів соціальних мереж. До способів SMO (SMM) просування належать:

  • Просування за допомогою форумів;
  • Створення та підтримка популярної теми в соціальних мережах;
  • Написання і просування статей у тематичних соцмережах;
  • Створення і просування новин в сервісах;
  • Спонукання користувачів до додавання посилань на ресурс через написання інформативного і цікавого для користувача контенту;
  • Організація конкурсів та опитувань з матеріальним заохоченням або без нього;
  • Інші способи залучення відвідувачів на сайт за допомогою соціальних мереж: суворих стандартів і правил просування SMO (SMM) не визначено.

Просування засобами SMO ​​і SMM відносять до одного типу внаслідок того, що обидва способи є складовими частинами і доповнюють один одного при просуванні в соціальних мережах і медіа і розглядаються як одне ціле. Разом з тим, між ними існує принципова відмінність: SMO займається внутрішньою оптимізацією сайту, SMM – зовнішньою роботою над ним.

SMO

Основним завданням такого виду просування є підвищення посилального рейтингу сайту і залучення цільової аудиторії з соцмереж шляхом створення затребуваного користувачами ресурсу. Ключовим моментом в оптимізації при SMO-просуванні є створення високоякісного контенту.

Крім того, важливу роль в оптимізації SMO грає максимальне підвищення функціональності сайту, а саме – можливості зручного додавання інформації з нього в соцмережі, коментування з під акаунтів популярних соціалок та інші способи інтеграції ресурсу з соціальними мережами.

SMO-оптимізація полягає в детальній обробці контенту і перебудові сайту для того, щоб він став максимально популярним серед користувачів соцмереж.

SMM

SMM-просування – це робота на зовнішніх майданчиках: блогах, форумах, ресурсах миттєвих повідомлень, тобто в місцях інтернет-спілкування. Завданням SMM-оптимізатора є: створення тем і спільнот, написання повідомлень, прихована реклама і т. д.

Іншими словами, SMM – це просування (по суті – реклама) сайту в соціальних мережах і медіа.

Вірусний маркетинг

Вірусний маркетинг – один з видів просування сайту, при якому головними розповсюджувачами інформації є самі користувачі. Епітет “вірусний” зумовлений швидкістю поширення інформації, яка росте в геометричній прогресії.

Принципи вірусного маркетингу засновані на понятті “сарафанного радіо”: один користувач передає інформацію з посиланням на ресурс своїм знайомим, кожен з яких кільком своїм, і т.д. Виникає ефект “снігової лавини”, що приносить результат у вигляді тисяч, а часом і сотень тисяч унікальних відвідувачів.

Основним інструментом вірусного маркетингу є створення цікавого, несподіваного, креативного контенту, здатного в обов’язковому порядку зацікавити максимальне число користувачів таким чином, щоб змусити їх поділитися інформацією з іншими.

Яскравим прикладом вірусного маркетингу є розміщення цікавих відеороликів на YouTube і подібних йому сервісах, де в якості джерела відео вказується ресурс, що просувається.

Крім відео вірусний маркетинг використовує будь-який, що привертає увагу, яскравий і креативний контент: фото, флеш-ігри, оригінальний текст і т.п.

Основний спосіб поширення інформації при просуванні вірусною рекламою – соціальні мережі.

Контекстна реклама

Контекстна (контекстно-банерна, медійна) реклама передбачає розміщення на спеціально відведених полях в пошуковій видачі ПС і на сайтах рекламної мережі оголошень: текстових і графічних – з посиланням на просувний ресурс.

Рекламна кампанія по просуванню сайту в пошукових системах контекстними оголошеннями проводиться за допомогою спеціальних сервісів ПС. Для двох найбільших лідерів Уарнета – це Яндекс.Директ і GoogleAdwords.

Принцип контекстної рекламної кампанії полягає в тому, що власник платить певну суму за показ оголошення-посилання, що веде на його сайт, в певному місці сторінки видачі. Сума залежить від декількох факторів, головним з яких є кількість кліків по посиланню.

Особливу ефективність контекстної реклами надає її спрямованість на цільову аудиторію. Оголошення з’являється тільки за запитом користувача. Тобто він отримує посилання саме на те, що шукав. У цьому контекст схожий з SEO. Принципова відмінність: контекст, на відміну від SEO, показується не в силу вдало проведених заходів оптимізації, а за грошову винагороду пошуковій системі.

Крім того, отримавши одного разу відповідь на свій запит у вигляді сторінки пошукової видачі, користувач ще деякий час бачить релевантні запиту оголошення, які “переслідують” його на інших сервісах пошуковика і на тематичних сайтах.

Просування картинками

Просування картинками – один з досить молодих способів просування сайту. Полягає в розміщенні на ресурсі контенту з унікальними графічними зображеннями з прописаними метатегами.

Пошукові роботи поміщають зображення на першій сторінці пошукової видачі, тим самим даючи користувачеві додаткову графічну інформацію, а власникам сайтів – можливість отримати унікальних відвідувачів.

Завдяки тому що даний вид просування поки мало освоєний, відкриваються широкі можливості перед тими, хто його використовує.

Способи просування офлайн

Крім стандартного просування в мережі інтернет реклама сайтів може вестися і за межами віртуального простору. Наприклад, у вигляді зовнішньої реклами, листівок, реклами на радіо і телебаченні тощо. Такі рекламні кампанії приносять свої плоди у вигляді збільшення кількості цільових відвідувачів. Тому рекламу сайтів офлайн цілком доречно розглядати як ще один, додатковий інструмент просування.