Ранжування

Ранжування – визначення порядку відповідно до рангу, авторитету, респектабельності або релевантності, якщо мова йде про сайт. Ранжування – це процес, результат якого користувач бачить, отримуючи відповідь пошукової системи на своє питання. Система отримує і обробляє запит, сортує всі наявні в своїй базі дані, тобто проводить ранжування, і видає результат. Видача, як відомо, являє собою сторінку або декілька, де в певному порядку розташовані посилання, що відповідають на питання. Розміщення всіх сайтів у відповідний ланцюжок і є ранжуванням.

Механізм ранжування

Розуміння механізму ранжування дає відповідь на питання, чому два приблизно схожих на вигляд сайти, однієї тематики, займають у відповіді пошукової системи настільки різні місця. Наприклад, один знаходиться на першому рядку – в ТОПі, а інший взагалі загубився на третій сторінці. Як пошукова система проводить ранжування, кому віддає перевагу, за якими ознаками визначає “кращу” релевантність – відповіді на ці питання дозволять брати участь у ранжуванні з хорошим результатом і попаданням в ТОП – тобто в першу десятку – видачу на першій сторінці.

Всі сайти, проіндексовані пошуковою системою підпадають під ранжування, якщо мають сторінки, що відповідають пошуковому запиту. При цьому кожна пошукова система проводить ранжування за своїми принципами. Результат цієї різниці проявляється в тому, що часто різні сайти потрапляють в першу десятку в різних пошукових системах. У даному випадку беруться до уваги зовнішні і внутрішні чинники ранжування.

Релевантність як критерій ранжування

Ранжування відбувається згідно релевантності сайту, яку кожна пошукова система розуміє на свій лад. Є два важливих моменти у визначенні релевантності, тобто відповідності сайту запиту.

Перший момент – смисловий, тобто змістовний. Змістовна релевантність формується з лексико-семантичного аналізу розміщеного на сайті тексту.

Другий критерій – формальний. Це відповідність алгоритмам визначення релевантності, які внесені в програму пошукової системи. Результат ранжування – не постійна, а змінна величина. Співробітники систем міняють алгоритми, щоб нерелевантні сайти не могли за допомогою некоректних методів прорватися через заслін фільтрів. Але якщо сайт користується довірою пошукової системи, то зміна алгоритму не обов’язково змінить його місце у видачі.

Окремо варто сказати про посилальне ранжування сайту методом зовнішніх посилань, яке залежить від кількості та якості посилань на даний сайт або дану сторінку, які ведуть з інших сайтів, а також – від внутрішньої перелінковки. При ранжуванні важлива не тільки кількість посилань, але і їх текст, вік, розташування, стабільність, а також авторитетність сайту який посилається.