Nofollow
Nofollow – особливий атрибут гіперпосилання, забороняє пошуковій машині проводити індексацію цього посилання. При введенні атрибуту rel =”nofollow” на гіперпосилання стандартного виду <a href=”адреса сайту”> текст посилання </a> індексація посилання пошуковою системою стає неможливою. У цьому випадку гіперпосилання набуває вигляду <a href=”адреса сайту” rel=”nofollow”> текст посилання </a>.
По суті, Nofollow приховує від пошукового робота окреме посилання. Однак існує Nofollow і у вигляді одного з значень мета-тега robots, який прописується в змісті сторінки, що забороняє пошуковому роботу індексацію всіх посилань веб-сторінки, а не тільки одного посилання.
Особливості Nofollow
При розгляді функціонування інструменту Nofollow з’являється поняття ваги посилання. Справа в тому, що Nofollow забороняє не власне індексацію зовнішнього посилання, а передачу ваги посилання зі сторінки – донора на сторінку – акцептора. Причому, з 2010 року в алгоритмі урахування ваги посилань відбулися деякі зміни. Якщо раніше вага посилання, поміченої атрибутом Nofollow, сайтом – донором ресурсу – акцептору не передавалась, але і не губилась, то тепер правила посилилися. Вага посилання, позначена Nofollow, як і раніше акцептору не передається, але сторінка донор при цьому вагу, що дорівнює вазі посилання, все одно втрачає.
Приклад використання
Атрибут Nofollow може бути ефективно використаний для організації продажу зовнішніх нетематичних посилань. Як відомо, торгівля нетематичними посиланнями не вітається пошуковими машинами. Приховуючи за допомогою Nofollow нетематичні посилання від пошукових систем, продавець убезпечує себе від санкцій пошукових систем, при цьому формально виконуючи умови договору з покупцем. Це лише один з прикладів використання атрибута Nofollow. Раніше, до введення змін в алгоритмах пошукових систем, з допомогою Nofollow боролися зі спамом в коментарях публічних блогів. Тепер же, коли сторінка – донор в будь-якому випадку втрачає вагу, цей метод боротьби зі спамом в коментарях практично даремний.
Nofollow і Яндекс
З травня 2010 Nofollow став значущим внутрішньопосилковим атрибутом і для російської пошукової системи Яндекс. Відповідним чином були змінені алгоритми Яндекса. Раніше цей популярний російський пошуковик користувався власною розробкою, навіть не атрибутом, а окремим тегом – Noindex. Що, втім, не завадило Яндексу взяти до уваги і атрибут Nofollow. З цієї точки зору Nofollow більш розповсюджений інструмент. Посилання, в тексті яких прописаний атрибут Nofollow, не індексуються усіма без винятку пошуковими машинами.