ТІЦ

ТІЦ (Тематичний індекс цитування)алгоритм пошукової системи Яндекс, призначений для визначення авторитетності сайтів шляхом підрахунку кількості ресурсів, які посилаються на нього та є схожої тематики. Використовується для оцінки релевантності (міри відповідності пошуковим запитам) сайтів в Яндекс.Каталозі, що дозволяє визначити значимість того чи іншого проекту.

Походження терміну

Цікаво, що сама ідея тематичного індексу цитування взята з наукової сфери, де даний показник щодо конкретно взятого автора відображає, як часто на його праці посилаються інші дослідники. Іншими словами, показник ТІЦ визначає якість робіт даного автора. Чим вищий тематичний індекс цитування, тим більшу значимість представляють його роботи. Причому на зростання індексу впливає не стільки число використовуваних цитат, скільки авторитетна вага посилань.

ТІЦ Яндекса

Яндекс розраховує ТІЦ сайтів за спеціальним алгоритмом, який враховує як подібність сайтів, що посилаються з тематики, так і рівень їх власного ТІЦ. На визначення показника ТІЦ  не впливають посилання з безкоштовних каталогів та інших маловідомих ресурсів.

ТІЦ сайту є динамічним коефіцієнтом і приблизно два рази на місяць відбувається його автоматичне оновлення (апдейт). Поширена думка, що на результати пошуку в Яндексі ТІЦ не впливає, проте, за деякими даними, з введенням алгоритму MatrixNet ТІЦ сайту став одним з факторів ранжування, що фраховується при розкрутці сайтів, можливо, не дуже значущим.

ТІЦ насамперед, застосовується з метою визначення порядку розташування сайтів в розділах Яндекс.Каталогу. Усі без винятку сайти мають бути проіндексовані даною пошуковою машиною. Причому на сторінках Яндекс.Каталогу наводяться округлені цифри – вони і дозволяють зробити висновок про статус того чи іншого веб-сайту в розділі.

ТІЦ, ЗІЦ і ІЦ

Абревіатура ТІЦ розшифровується як «тематичний індекс цитування», тобто індекс цитування, що враховує тематику сайтів, які посилаються на даний ресурс. Разом з тим, в Яндексі існує ще й звичайний індекс цитування (ІЦ), заснований на обліку безпосередньої кількості посилань на сайт. Крім того, є і зважений індекс цитування (ЗІЦ), який бере до уваги не тільки кількість, але і популярність ресурсів, які посилаються на сайт. Але для оптимізатора інтерес, в першу чергу, представляє тематичний індекс цитування – ТІЦ, так як є відкритою величиною.

Google PageRank

Для оцінки авторитетності сайтів в пошуковій системі Google існує показник – Google PageRank (PR), який оцінює значимість веб-сторінок, відштовхуючись від дещо інших алгоритмів розрахунку.

Показники ТІЦ і PR відіграють значну роль для оптимізатора, що прагне забезпечити сайту авторитетність на просторах Мережі.