SEO

SEO – абревіатура англомовної фрази «search engines optimization». У буквальному перекладі на українську мову фраза читається як «пошукові машини оптимізація». Не зовсім правильно побудована за законами української мови, фраза, проте, вірно відображає зміст терміну – оптимізація сайту в пошукових системах, тобто, проведення заходів з просування сайту на верхні позиції в результатах пошуку.

Історія

Свій початок SEO веде з середини 90-х років. З появою пошукових машин власники сайтів практично миттєво зрозуміли, що мало мати сайт. Необхідно залучити на сайт максимальну кількості користувачів. А кращого інструменту, ніж пошуковик, для цього не знайти. Почалася конкурентна боротьба за увагу пошукових систем до своїх сайтів.

Піонерами в SEO були, зрозуміло, родоначальники мережі – американці. Великий внесок у розвиток SEO вніс Денні Салліван, відомий інтернет-журналіст, який озвучив саму концепцію SEO, яка, на його думку, передбачає використання особливостей пошукових алгоритмів для просування сайту. Вивчаючи алгоритми роботи пошукових машин, Салліван першим звернув увагу на те, чим привертається увага пошукової машини до сайту, і висловив припущення, що увагу пошуковика можна залучити штучно. Так народилася ідея умисного просування сайту в пошукових системах.

SEO як техніка

З плином часу з’явилося безліч способів оптимізації сайтів в пошукових машинах. Сайти просуваються унікальним контентом, проведенням відкритих рекламних кампаній, обміном тематичними посиланнями з іншими сайтами. Однак не всі методи SEO вітаються пошуковими системами. Існує так зване «чорне» SEO, яке в короткі терміни просуває сайт, але істотно ускладнює роботу пошуковиків. Виграш використання «чорного» SEO – час, але за надто швидке просування власник сайту може поплатитися втратою ресурсу. Такий сайт видаляється з видачі пошукових машин і стає марний з точки зору отримання прибутку.

SEO як бізнес

З розвитком всесвітньої павутини пошукова оптимізація перетворилася на масштабний засіб заробітку. Справа в тому, що не всі власники сайтів в достатній мірі володіють інструментами SEO. Протягом короткого часу з’явилася окрема професія – SEO-оптимізатор. Деякі фахівці домоглися таких успіхів, що визнані світовими авторитетами в SEO, наприклад, американець Тодд Малікоут. Однак зі шквальним зростанням інтересу до сайтобудівництва оптимізатори-одинаки вже не справляються з роботою.

Виникли і успішно ведуть свою діяльність в галузі пошукової оптимізації SEO-компанії. Існує навіть рейтинг SEO-компаній. Деякі компанії, як, наприклад, «Сума технологій», проводить дистанційне навчання оптимізаторів ефективним методам SEO.

SEO з людським обличчям

Перші проекти інтернет-пошуку були, швидше, амбітними ініціативами ентузіастів, що перевіряли свої таланти в управлінні величезними масивами інформації. У середині 90-х років минулого століття ніхто й не замислювався про “біле” SEO або про чорне SEO. Програмісти насолоджувалися тим, що їхні ідеї, інструменти, ними створювані, ефективно працюють в глобальному масштабі.

Ситуація кардинально змінилася, коли інтернет став перебувати, що називається, в зоні крокової доступності. А, особливо, коли сотні тисяч інтернет-користувачів почали намагатися в короткий термін витягувати максимальний прибуток зі своїх проектів за допомогою SEO. У хід пускалися відвертий обман користувачів і маніпуляції слабкими сторонами пошуковиків. Інтернет став все більше нагадувати «блошиний ринок», ніж співтовариство цивілізованих людей.

Плюс до всього, ентузіасти, що запустили перші пошукові системи, виросли в серйозних людей з певними життєвими принципами, які не дозволяють їм, закривши очі, спостерігати, як справа їхнього життя – пошуковий інтернет, – перетворюється на потворного карлика. Поступово всіма пошуковими системами була розпочата боротьба з тими оптимізаторами і їх методами SEO, які роблять інтернет незручним, а то й шкідливим, для звичайної людини. Наприклад, адміністрації пошукових систем, всіх без винятку, «викреслюють» зі свого індексу, а, значить, і з Інтернету, сайти, що відверто обманюють користувачів або ті ресурси, власники яких ігнорують загальнолюдські норми поведінки в гонитві за прибутком.

Пошукові машини є все ж комерційними проектами, і ця специфіка не дає їм об’єднати зусилля в боротьбі за Інтернет для людини. Проте кожен пошуковик, окремо завдаючи ударів по чорному SEO і стимулюючи SEO біле, робить велику справу – створюють Всесвітню павутину з людським обличчям.