SMM
SMM – абревіатура англомовної фрази “social media marketing”, що описує просування сайтів в соціальних мережах, на форумах, на порталах і так далі. Таким чином, SMM – метод залучення трафіку користувачів на сайт, що просувається, напряму, а не через пошукові машини.
Історія
Вік SMM не такий довгий, як час розкрутки сайтів в пошукових системах. Оптимізація SMM на світ з’явилася саме як розвиток SEO. А ефективним для просування інструмент SMM cтав тільки після створення великих соціальних мереж, подібних Facebook або Twitter. Загальновідомо, що мережі почали створюватися приблизно на межі двохтисячних років, коли інтернет став доступним простим громадянам. З цього часу і слід відраховувати вік SMM.
Інструменти
Набір засобів, за допомогою яких проводиться SMM-просування, читай реклама сайту в соціальних мережах, по суті, величезний. Адже здійснення заходів SMM покликане зацікавити не пошукових роботів, а живих людей. Головне завдання – вписатися в канву тієї соціальної мережі, в якій проводиться SMM. Необхідно провести таку рекламну кампанію, яка пробудить інтерес до сайту з боку максимальної кількості членів соціальної мережі, одночасно не викликаючи нарікань з боку адміністрації ресурсу. Головним чином, використовується публікація матеріалів, цікавих користувачам мережі. Необхідний високий рівень майстерності SMM-оптимізатора для того щоб досягаючи своєї мети – залучення інтересу до ресурсу, який розкручуємо – не бути включеним в число спамерів, які втрачають можливість на публікацію матеріалів в рамках даної мережі.
Основи вдалого SMM
По-перше, потрібне ретельне вивчення аудиторії соціальної мережі. Наприклад, якщо оптимізатор розкручує сайт пейнтбольного клубу, то на форумі вишивання хрестиком успіх оптимізації буде вельми сумнівний. Втім, все залежить від таланту оптимізатора. По-друге, у великих соціальних мережах, подібних згаданим Facebook і Twitter, потрібно вибирати свою цільову аудиторію. На це потрібно чимало часу, але його витрати, як правило, повертаються дієвою увагою не всіх користувачів підряд, а тільки зацікавлених осіб. По-третє, за свідченням фахівців, найбільшого успіху досягають оптимізатори, які витрачають зусилля не тільки на оптимізацію свого сайту, але і на розвиток того ресурсу, в якому здійснюють просування SMM.
Приклади вдалих SMM рішень
SMM-просування деяких ресурсів, без перебільшення, вписано золотими літерами в історію Інтернету. Перерахуємо “поіменно”.
- Кампанія з просування поштовика Hotmail, стартувала ще у далекому 1996 році. Просування полягало у використанні фрази “get your free email at Hotmail”, переводиться як “отримаєте ваш безкоштовний ящик на Хотмейл”, яка закінчувала кожен лист, відправлений з Hotmail. Про результати за давністю років невідомо, але, швидше за все, вони були значними, якщо судити з того, що зараз так роблять всі – отримують ящики на Хотмейлі.
- У рамках кампанії CareerBuilder користувачі повинні були відправити друзям або знайомим розмовляючу мавпу у вигляді електронної листівки. Відправлено було гігантську кількість послань – 100 мільйонів.
- Просування бренду Evian влітку 2009 року принесло в соціальну відеомережу YouTube танцюючих немовлят. Акція визнана самою потужною маркетинговою рекламною подією року, бо відеоролик набрав приблизно 60 мільйонів переглядів, потрапивши до Книги рекордів Гіннеса.
- Акція з розкрутки OfficeMax, що називалася “Сам собі ельф”, почалася напередодні нового 2006 року. Користувачам пропонувалося завантажити свою фотографію на сайт і побачити, як скакав ельф, у якого було обличчя, зображене на фотознімку. За підрахунками організаторів акції, було створено 122 мільйони віртуальних ельфів!
- Шведський конгломерат Ikea , проводячи маркетингову акцію в Facebook, переслідував дві мети – просунути певний ресурс і привернути увагу до меблевого бренду “Showroom”. Була створена сторінка директора магазину в одному з міст Швеції. У директорський профіль були завантажені фотознімки приміщень магазину з товаром . Користувачі, що живуть поблизу магазину, отримали можливість відзначитися на товарі, який вони бажали б отримати в якості подарунка. Результати, знову ж, опубліковані не були, але достеменно відомо, що користувачі, хто встиг першим взяти участь в акції, дійсно отримали меблі.
- Оптимізація пошуковика Bing. Microsoft просував свій пошуковик старим, але ефективним способом – купуючи фанатів в мережі Facebook за особливі віртуальні гроші – валюту ігри Farmvill. Всього за один день кількість друзів пошукової системи Bing в соціальній мережі Facebook зросла на 360% і склала 425 тисяч користувачів. За оцінками фахівців, не всяка маркетингова акція, що проводиться традиційними засобами – пресою, радіо і телебаченням, – виявляється настільки ефективною.