Соціальна мережа

Соціальна мережа – інтернет-співтовариство користувачів, об’єднаних за будь-якою ознакою на базі одного сайту, який і називається в цьому випадку соціальною мережею. Іншими словами, соціальна мережа у всесвітній павутині будується на тих же принципах, що і в реальному світі, але відрізняється від реальних людських спільнот тим, що у функціонуванні мережі не грає ролі географічна віддаленість її учасників один від одного.

Головним чинником об’єднання користувачів у соціальну мережу є яка-небудь їх спільність – фінансове становище, стать, приналежність до тієї чи іншої раси, національності, віросповідання, професії і так далі. Хоча протягом останнього десятиліття найбільш масштабні соціальні мережі, об’єднують людей котрі просто користуються Інтернетом. Ми говоримо тут про мережі, які об’єднують людей різного віку, професій, фінансового становища, звичок і так далі. Такою є соціальна мережа в сучасному її розумінні.

Історія виникнення соціальних мереж

Перша подоба соціальних мереж з’явилося десь у середині дев’яностих років XX століття. З’явилися такі веб – інструмент, використання яких дозволяло встановлювати зв’язки між користувачами в рамках одного сайту. Спочатку користувачі об’єднувалися в мережі для вибудовування і підтримки ділових контактів. Пізніше з’явилися форуми так би мовити за інтересами. Деякі мережі були буквально закритими клубами, інші радо відчиняли свої двері всім бажаючим.

З зростанням інтернет-мереж і розробкою більш зручних для непідготовленого користувача інструментів число людей, що активно користуються Інтернетом, до початку нового тисячоліття значно зросла. Для багатьох інтернет став засобом самовираження. Людська потреба заявити про себе світу до середини двотисячних, мабуть , перевищила якусь критичну масу , тому що з появою приблизно в цей час соціальної мережі «Facebook», яка, за словами її творців, для самовираження користувачів і призначалася, вона в один момент завоювала колосальну популярність.

Історія створення згаданої вище соціальної мережі «Facebook» відображена в порівняно новому фільмі американського режисера Девіда Фінчера «Соціальна мережа». Якщо вам цікаво, як створювалися мережі взагалі, подивіться цю картину. Приблизно за тією ж схемою будувалися соціальні мережі взагалі – і ті, що пішли в небуття, і ті, які успішні і понині.
Як би там не було, саме середину двохтисячних років соціологи та інші фахівці вважають часом народження нового явища в людському світі – соціальних інтернет-мереж.

Частина життя людства

Про те, що соціальні мережі стали саме явищем, говорить той факт, що навіть сильні світу цього вже не можуть ігнорувати думки учасників соціальної мережі. Хотіли б, та не завжди вдається. Особливо, перед якими-небудь знаковими виборами. Більше того, деякі державні люди, від дій яких залежать долі мільйонів, самі є учасниками тих чи інших соціальних мереж. Наприклад, президент Росії Дмитро Медведєв є зареєстрованим користувачем мереж «Одноклассники.ру» і «Twitter», а президент США Барак Обама користується «Фейсбуком». Діяльність пана Обами в цій соціальній мережі, правда, обмежена американським законодавством, але, тим не менш, лідер Сполучених Штатів має сторінку в «Фейсбуці».

Соціальна мережа з технічної точки зору

Як вказувалося вище, інтернет-користувачі об’єднуються в соціальну мережу на базі спеціального веб-ресурсу. Інтерфейс соціальної мережі передбачає реєстрацію учасника, надає учаснику можливість наповнювати своїм контентом соціальну мережу у вільному режимі, вести блоги, які також вільно можуть коментуватись іншими учасниками соціальної мережі. Деякі соціальні мережі мають яати, де учасники можуть спілкуватися в реальному часі.

Описане вище – це технічна сторона, яку бачать всі відвідувачі соціальної мережі. Невидима ж технічна сторона будь-який «соціалки» – це сервери, які встановлені, можливо, навіть на різних континентах. Для безперебійного функціонування соціальної мережі необхідно, щоб все це обладнання було пов’язано воєдино і справно виконувало свої функції. Адміністраціям соціальних мереж доводиться вести воістину титанічну роботу з організації успішної роботи своїх мереж.

Соціальна мережа як інструмент просування

Загальновідомо, на сьогоднішній день головним критерієм успішного просування сайту є кількість зовнішніх посилань. Оптимізатори вживають різних заходів для збільшення маси зворотніх посилань. Однак не кожне зовнішнє посилання однаково сприймається пошуковими системами. Одне посилання може володіти великою вагою, інше – меншою.

Зовнішні посилання з соціальних мереж мають велику вагу. Причина полягає в їх природності. Неможливо впливати на учасників соціальної мережі ніякими «силовими» методами, адже вони занадто далеко географічно. Не можна їх підкупити, адже їх стільки, що ніяких бюджетів, виділених на просування, не вистачить. Тому пошуковими системами зовнішні посилання з соціальних мереж апріорі визнаються природними а значить, їм надається достатня для успішного просування вага.

Однак для того щоб набрати значну кількість посилань з соціальних мереж, потрібно стати по- справжньому цікавим її учасникам. Деякі оптимізатори шахраюють – реєструють фальшиві акаунти для розміщення зовнішніх посилань. Це захоплює лише спочатку. Занадто це велика праця – розміщувати посилання вручну. Втім, чому б і ні? Все-таки чесніше, ніж загнати сайт в автоматичний агрегатор і чекати «золотого дощу» на свій сайт у вигляді трафіку з пошукових систем.

Загалом, це дуже перспективний для просування напрямок – діяльність в соціальних мережах. Хоча і досить важкий. Зауважимо, справжній оптимізатор труднощів не боїться. Два плюси для оптимізатора очевидні – сайт отримує природну кількість посилань і також фахівець “обростає” новими, потенційно корисними знайомствами.