Спам (SPAM)

Спам (SPAM) – надання інформації рекламного характеру користувачам, які не мають бажання її отримувати. У відношенні до розкрутки сайтів значення має термін “пошуковий спам” (спамдексинг або веб-спам), який визначає сайти і сторінки в Інтернеті, розроблені для маніпуляції результатами пошукової видачі і в кінцевому підсумку – для обману користувачів. Можна сказати, що пошуковий спам – це будь-які дії, які мають на меті обдурити пошукову машину і тим самим забезпечити виведення сайту в ТОП за результатами видачі. Прикладами пошукового спаму виступають дорвеї, свопінг, дублювання вмісту сторінок.

Опис

Спочатку термін «спам» представляв собою абревіатуру, яка розшифровується як SPiced hAM, що означало «гостра шинка». Саме під таким товарним знаком підприємством Hormel Foods вироблялися гострі ковбасні вироби. За однією з версій походження слова, після закінчення Другої світової війни на складах компанії залишилася величезна кількість консервів, якими раніше забезпечувалася американська армія.

Для того щоб реалізувати цю продукцію, яка не відрізнялася свіжістю, Hormel Foods провела велику рекламну кампанію, в ході якої слово «SPAM» було розклеєно практично на всіх вітринах дешевих магазинів, кузовах автобусів і фасадах будівель. Заклики купити консерви безперервно опубліковувалися в газетах і транслювалися по радіо. Однак всесвітню популярність це слово отримало тільки завдяки шоу «Літаючий цирк Монті Пайтона» в 1969р., На якому героями програми була розіграна пародійна сцена на настирливу рекламу консервів SPAM.

Пізніше, в 1986р., В мережі Usenet (однієї з найстаріших мереж, що широко використовувалась до появи Інтернету) з’явилася величезна кількість повідомлень від якогось Дейва Родеса, що рекламував нову фінансову піраміду і пропонував всім охочим заробити гроші. Автор завзято поширював свої тексти. У підсумку вони настільки набридли передплатникам, що їх почали порівнювати з рекламованими в шоу «Літаючий цирк Монті Пайтона» консервами. Саме так за словом «спам» закріпилося нове значення, що позначає настирливі рекламні розсилання.

Трохи пізніше, в 1993р., Адміністратор мережі Usenet Річард Депью запустив програму, помилка якої спровокувала відправку кількох сотень ідентичних повідомлень в одну з конференцій, що спричинило нову хвилю вживання слова «спам».

У 1994р. юридична контора Canter & Siegel найняла програміста, який створив невелику програму, яка розмістила все в тому ж Usenet рекламу послуг, що надаються. Варто відзначити, що через величезну кількість спаму дана мережа швидко втратила інтерес відвідувачів.

На даний момент термін «спам» (який увійшов у широкий вжиток навіть незважаючи на те, що ковбасні вироби Hormel Foods з цією назвою продаються досі) відноситься не тільки до електронних та поштовим розсилок, але і до пошукових систем, де отримав назву спамдексинг.

Види пошукового спаму

До пошукового спаму відносяться будь-які способи, що так чи інакше впливають на видачу результатів у пошукових системах. Серед них можуть бути присутні:

  • Вписування ключових слів, що не мають відношення до змісту сторінки, в мета-теги keywords і description. Через велику кількість випадків подібного обману багато пошукових систем перестали аналізувати зміст мета-тегів і стали звертати увагу на сам текст.
  • Збільшення частоти ключових слів або підвищення їх ваги за допомогою елементів HTML-розмітки.
  • Використання невидимого користувачам, але індексованого пошуковими роботами тексту шляхом надання йому ідентичного кольору основному фону сторінки.
  • Купівля посилань, що збільшують рейтинги сайту.
  • Застосування дорвеїв або клоакінга, що ведуть до прямого обману пошукових систем.

Наслідки використання пошукового спаму

Головна проблема, яка викликається пошуковим спамом, полягає в появі великої кількості низькоякісних сторінок, що не несуть будь-яких корисних для користувача відомостей, ускладнює роботу пошукових систем та спотворює об’єктивне ранжування сайтів. В результаті Інтернет, який виступає в якості джерела отримання об’єктивної інформації, знецінюється і захаращується проектами, спрямованими насамперед на комерційну вигоду.