Свопінг

Свопінг – це самий чорний з усіх чорних методів пошукової оптимізації, суть якого полягає в заміні вмісту сторінки, успішно проіндексованою пошуковою системою. Простіше кажучи, свопінг – це обман користувачів, які, здійснюючи перехід за посиланням, що стоїть в перших рядках пошукової видачі, потрапляють на сторінку, яка містить не той контент, який вони очікували побачити.

Цілі свопінгу

В основному, чорні оптимізатори займаються свопінгом з метою отримання прибутку за допомогою продажу посилальної маси. Пояснимо на прикладі. Припустимо, оптимізатор успішно провів SEO-кампанію, в результаті якої  сайт виявився на другій сходинці видачі за словом «навчання копірайтингу». Друга позиція у видачі означає немислимий трафік і безліч інших приємних оптимізаторові речей. Однак займатися навчанням копірайтингу оптимізатор зовсім не збирався. Він розкрутив сайт за однією з найбільш популярних пошукових фраз з єдиною метою – злетіти в топ пошуковика. Далі відбувається проста дія. Вміст сайту, корисний з точки зору навчання авторському ремеслу, викидається і замінюється текстовою та графічною інформацією, переспамленою посиланнями, які до копірайтингу не мають жодного відношення. Користувачеві ці посилання не потрібні зовсім, але за розміщення цих посилань оптимізатор отримує дохід, як кажуть, у твердій валюті. Як видно, схема заробітку дуже проста. І це лише один із способів заробітку на свопінгу.

Негативні наслідки свопінгу

Свопінг істотно ускладнює ранжування сайтів пошуковими системами. Вищеописаний спосіб отримання прибутку перетворює успішно проіндексований сайт в так звану лінкпомийку, індексація якої забирає ресурси у пошукової системи. Уявіть, скільки ресурсів відніметься, якщо свопінгом, по суті, простим і необтяжливим, займеться більшість оптимізаторів? Адже легкість грошей в цьому випадку, ой як приваблива! Якщо ефективно не протистояти свопінгу, то висловлюючись метафорою, пошуковики можуть надірватися.

Величезна і шкода, що завдається свопінгом іміджу Всесвітньої павутини в цілому. Прості користувачі мають право отримувати за допомогою інтернету саме ту інформацію, яка їм корисна або необхідна. Умовно кажучи, нікому не цікаво, клікаючи на посилання “скачати книги», потрапити на сайт з мільйоном посилань, які про книги, що називається, ні сном, ні духом. У всякому разі, очок до репутації інтернету це не додає. Крім того, що свопинг знижує ефективність пошуку інформації користувача, цей чорний спосіб оптимізації побічно відвертає від всесвітньої павутини тисячі потенційних клієнтів різних комерційних проектів.

Боротьба зі свопінгом

Враховуючи перераховані вище негативні наслідки використання свопінгу, структури, що контролюють інтернет і, в першу чергу, пошукові системи, як найбільш зацікавлені, ведуть нещадну боротьбу з оптимізаторами, які займаються свопінгом. Сайти, оптимізаторів яких викривали у використанні свопінгу, назавжди виключаються з бази даних пошукових машин.

Варто обмовитися, що це зовсім не означає, що власнику сайту забороняється змінювати тематику. Аж ніяк. Продаючи, скажімо, пейнтбол в Брюховичах, можна вільно перепрофілюватися на розведення кактусів в Мостиськах. Трохи постраждає ТІЦ сайту, але й тільки. Вимога одна – сторінки зміненого сайту повинні бути заповнені контентом для людей. Якщо ця вимога дотримується, то до оптимізатора немає ніяких претензій. Повторимося, свопинг – це навмисна зміна контенту з метою обману пошукових машин. Санкція одна і без варіантів – вічний бан сайту в пошукових системах.