Трафік

Трафік – термін англомовного походження (англ. traffic – рух, транспорт), у контексті пошукової оптимізації означає кількість відвідувачів сайту. Досягнути високих значень трафіку є найпершим завданням оптимізатора. Це глобальна мета. Використання всіх методів та технологій SEO служить тільки цієї головної мети – підвищення кількості відвідувачів сайту. Мовою оптимізаторів це називається підйомом трафіку.

Підйом трафіку

Способів підйому трафіку існує безліч, але всі їх можна поділити на дві великі групи. У першу групу відносять методи, які залучають відвідувачів сайту за допомогою пошукових систем. Для даного випадку оптимізатор котрий викорує просування сайту в перші рядки пошукової видачі. До цього методу відноситься, наприклад, розміщення зовнішніх посилань, відповідно з яким пошуковики здійснюють ранжування посилань. Другу групу складають проведення прямих рекламних кампаній і оптимізація сайту за допомогою засобів SMO і SMM, тобто, просування ресурсу в соціальних мережах та інтернет-спільнотах. Це методи так званого прямого підняття трафіку. Учасники цієї чи іншої спільноти безпосередньо приходять на сайт, що просувається і таким чином формують трафік.

Облік трафіку

Для оцінки ефективності функціювання сайту необхідний точний і показовий облік користувацького трафіку. Причому, важливі не тільки кількісні, а й якісні характеристики трафіку. За весь час, поки існує Інтернет в його сучасній формі, з’явилося безліч комп’ютерних програм, що допомагають в обліку трафіку. Програми відрізняються продуктивністю та деякими функціями, але в цілому, їх можливості такі: програмне забезпечення підраховує загальну статистику трафіку, наприклад, кількість відвідувачів і кількість переглянутих сторінок. Багато програм сортують відвідувачів на тих, що вже відвідали ресурс і на знову «прибулих», а також фіксують регіональну приналежність користувачів. Програма здатна встановити спосіб яким відвідувач зайшов на сайт – пошукові системи або рекламна кампанія. У тому випадку, коли відвідувач прийшов зі сторінки пошуковика, програма вкаже пошукову фразу, що привела цей трафік. Більшості програм під силу навіть детальна оцінка – рівень популярності розділів сайту, величина середньої глибини перегляду сторінок сайту, шляхи перегляду сторінок ресурсу. Нарешті, програми ефективно оцінюють час відвідування сайту.

Монетизація трафіку

Трафік, насамперед, корисний власнику сайту безпосередньо. Адже трафік інтернет-магазину – це ймовірні покупці, трафік, припустимо, віртуального туристичного агентства обертається напливом туристів. Це способи прямої монетизації трафіку. Однак існують способи іншого отримання прибутку за допомогою кількості відвідувачів. Йдеться, головним чином, про продаж трафіку. В інтернеті функціюють спеціалізовані ресурси, посередники у справі продажу й купівлі трафіку.

Практичний приклад. Існує популярний сайт з високим трафіком. Власник або оптимізатор цього сайту буквально «продає» увагу своїх відвідувачів, розміщуючи на своєму сайті або прямі посилання, або банери, що ведуть на сторонній ресурс, отримуючи за це гроші. З вищенаведеного опису програм обліку трафіку видно, що цілком можливе встановлення місця (точки) в мережі, звідки прийшов відвідувач. Таким чином, шахрайство виключається – програма точно підраховує кількість переходів по посиланню або кліків по банеру. Ціни на трафік формуються по-різному і залежать, наприклад, від того, як організований зовнішній перехід. Якщо розміщене безлике посилання – ціна буде одна. Якщо на сайт, що просувається веде яскравий динамічний банер, то ціна буде іншою, вищою. У більшості випадків формат ціни – Х $ за 1000 переходів. Аргумент «Х» зазвичай знаходиться в діапазоні від 0.5 до 5 $.