Вірусний маркетинг

Вірусний маркетинг – це комплекс заходів, спрямованих на популяризацію рекламної інформації. Поширення здійснюється в основному за рахунок кінцевих отримувачів реклами. Результат досягається шляхом розробки рекламного продукту такого характеру, що неодмінно хочеться поділитися інформацією про нього з ближнім: особистим повідомленням в соцмережах, окремою статтею в блозі, в бесіді при зустрічі і т.д.

Визначення «вірусний» обумовлено тим, що одержувачі інформації заражаються ідеєю про її популяризацію, тобто стараються «заразити» інших. У результаті грамотно організованого вірусного маркетингу інформація поширюється в геометричній прогресії.

Процес первинного «зараження» (розміщення вірусної інформації) також називають посівом.

Як розробити вірусний продукт

Основна мета фахівців по вірусному маркетингу в Інтернеті – розробити продукт (несподіваний відеоролик, оригінальну флеш-гру, провокаційну статтю і т.д.), який помітять, про який почнуть говорити і яким будуть ділитися з іншими.

Вірусний характер також повинен мати первинний продукт, який безпосередньо рекламується, – пропоновані компанією товари або послуги, сайт. Адже незважаючи на високу ефективність рекламної кампанії люди рано чи пізно перестануть цікавитися пропонованим продуктом, якщо він малопривабливий.

Популярні ресурси для посіву реклами

  • Соціальні мережі;
  • Блоги (добре відвідувані);
  • Інформаційні портали;
  • Співтовариства та форуми;
  • Відеохостинги (наприклад YouTube).

Переваги і недоліки

Основні переваги вірусного маркетингу в соціальних мережах та на інших майданчиках:

  • швидкість та ефективність;
  • низькі фінансові витрати (фінансові вкладення потрібні тільки при створенні та розповсюдженні контенту);
  • формування позитивного іміджу в короткі терміни.

Основний недолік вірусного маркетингу – непередбачуваність методу. Рекламна кампанія навіть при грамотному підході може виявитися абсолютно неефективною.