Внутрішня оптимізація сайту

Внутрішня оптимізація сайту – це цілий ряд дій, пов’язаних з роботою над сайтом: від технічних характеристик до перелінкування контенту. Важливо зрозуміти, що мета внутрішньої оптимізації – зробити сторінки сайту максимально привабливими саме для пошукових роботів. А пошуковикам, насамперед, цікаві ваші тексти і їх «корисність», а також теги. Про деякі з них – нижче.

Title – опис сторінки. Пошуковики приділяють цьому тегу особливу увагу. Приділіть і ви. В цей тег необхідно вписати ваше ключове слово, тоді пошуковику буде зрозуміло, що ваш сайт просувається за ключовим словом, що стоїть в цьому тегу. А ще Title – це назва вашого сайту, яке буде показуватися в пошуковій видачі. І звичайно, назва сайту має бути читабельною і привабливою. Тоді у користувача буде менше спокус обійти ваш сайт стороною і піти до конкурентів.

Так що приділіть увагу і час правильному складанню title для сторінки. Тому що цей мета-тег – найбільш значимий серед інших тегів. Основні принципи:

  1. Ваш title повинен бути зрозумілий і привабливий для відвідувачів (оскільки він висвічується першим в результатах пошуку в пошукових системах).
  2. Title повинен містити ключові фрази. Причому найбільш конкурентоспроможний запит слід писати першим.
  3. Довжина title: 50-100 символів. Цього має вистачити, щоб написати ваші ключові фрази.
  4. Title для кожної сторінки повинен бути унікальним, без повторюваних заголовків. Якщо хочеться написати в заголовку назву сайту, то пишіть його в самому кінці title, через тире.

Meta Keywords. У цей мета-тег вписуються ваші ключові слова, причому ці слова повинні зустрічатися в тексті сторінки.

Meta Description. У цей мета-тег вписується опис вашого сайту. Деякі пошукові системи (Google) показують вміст цього тексту у видачі у вигляді сніппета – текстової інформації під назвою вашого сайту. А значить, і тут має сенс попрацювати над привабливістю.

На цьому основні роботи з внутрішньої оптимізації сайту не закінчуються. Є ще кілька простих правил, які будуть актуальні завжди.

Ключові слова. Кожна сторінка сайту повинна містити максимум 2 запити на сторінку. У кращому випадку одному запиту повинна відповідати одна сторінка сайту. Ключові слова в контенті можна виділити тегами strong, b, u, i, big. Але не потрібно виділяти ключові слова скрізь. Одного-двох разів повинно вистачити. Інакше від вас втечуть відвідувачі. Не забувайте застосовувати в контенті синоніми до ключових слів і фраз.

Noindex і nofollow. Всі лічильники і рекламу додавайте в noindex і nofollow. А ще краще виводити такий контент через AJAX або JavaScript.

Зрозумілі людям URL, т. зв. ЛЗУ, робіть зрозумілу структуру урлів.

Максимальний рівень вкладеності сторінок – 3. Якщо до будь-якої сторінки сайту можна дістатися за допомогою трьох кліків, то це хороший сайт.

На сторінці повинні бути заголовки h1-h3. Тег h1 повинен бути присутнім тільки один раз і містити ключову фразу. Всі підзаголовки оформляйте тегами h2, h3 і т.д.

Обсяг сторінки повинен бути від 500 до 10 000 символів. Не слід робити дуже маленькі сторінки, занадто великі – теж. Якщо є можливість, то додавайте картинки в контент, а в Alt до картинок прописуйте ключові слова.

Залишайте в індексі тільки унікальний контент. Неунікальний контент і ті сторінки, за якими ви не просуваєтесь, закривайте від індексації в robots.txt. Якщо у видачі буде багато «сміттєвих» сторінок, то це може підірвати довіру пошукових систем до сайту.

Також на сприйняття вашого сайту пошуковими машинами впливає таке поняття, як юзабіліті. Юзабіліті (Usability) – це властивість продукту бути придатним до використання. Наскільки сайт може бути корисним для користувача? Ця характеристика звернена, насамперед, до живих відвідувачів сайту. Як таку, пошукові машини її не оцінюють, але вона впливає на ранжирування. Чим вище юзабіліті, тим успішніший ваш сайт, тим краще продається продукт, тим вище трафік, як наслідок, вище видача в пошукових системах. Усе взаємопов’язано. Переходимо до ще одного важливого для пошуковиків заходу – внутрішня перелінковка сторінок сайту.

Внутрішня перелінковка – це зв’язування сторінок посиланнями таким чином, щоб вся статична вага розподілявся між потрібними і пріоритетними сторінками і не йшла на неважливі.

Приклад: в одній з статей сайту ви згадуєте велосипед. Ви можете зробити слово «велосипед» анкором (текстом посилання) і послатися на інший розділ вашого сайту, який присвячений тільки велосипедам.

Щоб оцінити значення внутрішньої перелінковки, досить знати просту закономірність: щоб підняти сторінку по певному запиту, необхідно збільшити її статичну вагу. І найкращий вихід тут – це внутрішня перелінковка сторінок сайту по низькочастотних запитах. Як кажуть, дешево і сердито.

Звертаємо увагу на наступні важливі фактори:

Чим більше посилань буде на сторінку, тим більшу статичну вагу вона буде мати.

Та сторінка, яка вже має велику статичну вагу, буде передавати більшу статичну вагу за посиланням.