Видача (SERP)

Видача (SERP) – це сторінка пошукового сайту, яка відкривається у відповідь на певний пошуковий запит, тобто результат роботи пошукової системи. СЕРП – це не сільськогосподарський інструмент, а англійська абревіатура, утворена з виразу “Search Engines Result Page” – SERP, дослівний переклад – сторінка результатів пошукової машини.

Структура SERP

Що конкретно знаходиться на сторінці пошукової видачі? Це послідовно розташовані посилання на інші сторінки, що містять інформацію – відповідь на запит користувача. Зазвичай до посилань додається кілька слів – пояснень (так званий дескриптор), назву сайту (тайтл), та адреса сайту. Це допомагає користувачу зробити правильний вибір. Посилання йдуть у певному порядку. Пошукова машина, згідно своїх алгоритмів та критеріїв, автоматично складає цей порядок.

Посилання-відповіді – не єдиний елемент пошукової видачі. Ця сторінка зазвичай також містить контекстну рекламу, посилання на наступні сторінки пошукової видачі, так як найчастіше результат показаний не на одній, а на десятках сторінок. Уточнений запит (якщо в цьому є необхідність) розташований відразу під віконцем пошуку. Тут же розміщуються так звані шорткати, тобто короткі швидкі відповіді на запити. Шорткати генерується самою системою. Часом цієї відповіді користувачеві досить. На один і той же запит одна система може генерувати шорткати, а інша – ні. Для порівняння введіть в пошук Google і Яндекс слова “погода у Львові”. Яндекс перед відповідями покаже шорткати з реальною поточною погодою.

Різні критерії видачі

Видачу на один і той же запит кожна пошукова система створює свою. Можна бути першим у пошуковій видачі Яндекса по певному запиту і взагалі не увійти до ТОП Google по цій же темі. Зробіть запит “купити манто” в Яндексі і в Google. Ви зрозумієте, що SERP кожного пошуку дає свої результати. Це пояснюється тим, що фактори відбору релевантних відповідей у ​​кожної системи свої. Вони тримаються в таємниці, часто змінюються. Кожна пошукова система намагаються донести відвідувачам думку, що їх алгоритм ранжування найбільш надійний, що не дає випадковим сайтам показувати свою інформацію в перших рядах.