Яндекс.Каталог

Яндекс.Каталог – каталог пошукової служби Яндекс. Містить список прямих посилань на різні сайти. Призначений для полегшення пошуку інформації, для чого в його базу даних заносяться тільки якісні та цікаві ресурси. Місячна аудиторія Яндекс.Каталогу за червень 2009 р. склала більше 3 мільйонів відвідувачів, що зробило його на той момент найбільш відвідуваним сайтом у Рунеті після Rambler’s Top100.

Опис

Розміщення сайтів в Яндексі відбувається після подачі відповідної заявки та розгляду її модератором. Робот пошукової системи також може рекомендувати ресурси. Для скорочення часу розгляду заявок існує платний варіант, однак навіть він не гарантує попадання сайту в Яндекс.Каталог.

В системі Яндекс.Каталог використовується кілька типів класифікації. Для більшої зручності сайти розподіляються за наступними типами : Енциклопедії, Товари та послуги, Поради, Фундаментальні довідкові видання та мовні словники, Форуми. Також існує тематична класифікація, де кожному доданому сайту присвоюється своя тема. Наприклад: Авто або Наука і освіта. Один сайт може входити не більше ніж дві тематичні рубрики.

З метою надання користувачам якомога більш повних відомостей про наявні в Яндекс.Каталозі ресурсу до їх розміщення пред’являються такі вимоги, як обов’язкова присутність назви і опису сайту, скріншота головної сторінки, інформації про власників, регіональної приналежності ресурсу і т.д. Якщо доданий майданчик якийсь час виявиться недоступним, він автоматично стане невидимим користувачам . Для цього в Яндекс існує спеціальний робот- павук Yandex/2.01.000 , який здійснює постійний моніторинг наявних сайтів.

У Яндекс.Каталозі також реалізований пошук за описами. Результати виводяться залежно від ТІЦ майданчиків. Так як докладна класифікація сайтів становить велику проблему для навігації, тематичне дерево сервісу Яндекс.Каталог реалізовано гранично просто. На першому рівні існують лише чотирнадцять рубрик, а число рівнів у глибину не перевищує шести. Крім того, в Яндекс є ряд додаткових параметрів, що дозволяють уточнити спрямованість ресурсів, які користувач бажає знайти.

Роль в SEO

Наявність ресурсу в Яндекс вигідно з точки зору як збільшення відвідуваності, так і оптимізації. Пошукова система «Яндекс» при видачі результатів за певними запитами ранжує сайти, присутні в Яндекс, вище за інших при рівних умов за рахунок того, що інформація з Яндекс.Каталогу використовується в деяких факторах ранжування. Додавання ресурсів у Яндекс.Каталог також може стати ще одним джерелом трафіку, так як до його послуг щодня звертається величезна кількість відвідувачів. До того ж Яндекс.Каталог індексується не тільки власною пошуковою системою, а й багатьма іншими, що дозволяє збільшувати показники доданих сайтів.

Історія

Проект Яндекс.Каталог був запущений 18 жовтня 2000 і став першим каталогом в Рунеті, який не успадкував структуру від аналогічного сервісу Yahoo. Структура Яндекс.Каталогу побудована на основі фасетної класифікації, що дозволяє легко організовувати пошук ресурсів не тільки за темами, а й за типом інформації.

Розроблений співробітниками компанії класифікатор на сьогоднішній момент вже повторений багатьма ресурсами в мережі Інтернет і фактично є визнаним стандартом.

У 2002р. було випущено друге видання Яндекс.Каталогу з доданим перпендикулярним рубрикатором за основними типами ресурсів .

У 2004 р. Яндекс.Каталог придбав новий дизайн.

У 2009 р. «Яндекс» знову оновив свій каталог.

Статистика

На Яндекс.Каталог заходить понад 470 тисяч відвідувачів, які переглядають до 3 мільйонів сторінок щодня.