Пошуковий запит

Запит – слово, словосполучення чи просто набур символів, які вводить користувач пошукової системи для того, щоб знайти потрібну йому інформацію.

Опис

Пошукові запити в основному складаються з декількох слів, так як одним словом описати те що треба знайти дуже важко. Для того щоб підвищити якість пошуку у системах Google і Яндекс, використовується спеціальні алгоритми, що розпізнають запити користувачів, їх обробляють і показують користувачу, як результат, найбільш релевантні сторінки. Незалежно від того, в якій формі вживається слово в запиті, практично всі пошукові системи враховують морфологію і здатні проводити пошук по всіх його формам.

Класифікація запитів

За цільовим призначенням запити поділяються на:

  • інформаційні, що відображають бажання користувача отримати потрібну інформацію;
  • транзакційні – придбання товарів, замовлення послуги або ж вчинення інших дій, які обумовлюють принесення вигоди власнику об’єкта;
  • навігаційні – задані в цілях отримання певної адреси ресурсу в мережі Інтернет.

Залежно від частотності виділяють:

Статистика запитів

Інформація про вигляд і частоту використання слів при пошуку в мережі Інтернет надають оптимізаторам і рекламодавцям широкі можливості для впливу на цільову аудиторію і просування сайтів по найбільш уживаним запитам, а для мовознавців такі відомості часто є єдиним джерелом сучасної мови.

Чималий інтерес запити користуваців представляють і для держави. Так, у США пошукові системи зобов’язані пред’являти державним органам докладну статистику на законодавчому рівні. Як заявляють представники влади, дана інформація необхідна з метою контролю поширення порнографії в мережі Інтернет.

На даний момент система Яндекс надає повний доступ до своїх даних в рамках сервісу Wordstat.yandex.ru. Крім стандартної інформації про частоту запитів в місяць, система також дозволяє відокремити результати пошуку по регіонах, містах і датам.

Більш докладні відомості надає Google. Проте статистика тут показується у вигляді графіків, на яких можна дізнатися про ступінь конкуренції рекламодавців за конкретним запитом, переглянути історію трафіку для ключових слів або отримати дані про їх вартість при участі в системі контекстної реклами.

Найпопулярніші запити

Підбивши підсумки багатомільньонних запитів українських користувачві, Google сформував статистику найпопулярніших пошукових фраз:

  1. Дивитися фільми онлайн
  2. Євро 2012
  3. ютюб
  4. ЦВК
  5. Євробачення 2012
  6. Оксана Макар
  7. Олімпіада 2012
  8. Острів непотрібних людей
  9. вконтакте моя сторінка
  10. odnoklassniki ru