822

Що змушує відвідувачів покинути ваш сайт?

Автор: Євгенія Крюкова

Кожен власник сайту спостерігав таку картину, коли більшість його відвідувачів швидко залишали ресурс з незрозумілих причин – чи то вони не туди потрапили, чи то не знайшли потрібної інформації, або ж їм щось завадило досягти мети … У будь-якому випадку за зменшення показника відмов потрібно боротися. При цьому, не орієнтуватися на конкурентів, а боротися з самим собою.

Порівнюйте показник відмов на своєму сайті в різні періоди і намагайтеся його зменшити. Незалежно від того, чим ви його вимірюєте – Метрикою або Аналітікс.

Нижче описаний цілий ряд помилок, які призводять до збільшення кількості відмов. Уважно прочитайте весь текст (або хоча б підзаголовки) і переконайтеся, що з вашим сайтом все гаразд.

1. Інформація не відповідає запиту користувача

Ваш текст не містить інформації, за якою прийшов користувач? Це причина відмови № 1. Яким би гарним не був ваш сайт і якими б грамотними не були тексти. Якщо користувач хоче дізнатися, скільки коштує відпочинок в Італії, а в тексті – лише довгі міркування про те, яка гарна це країна і як класно, що ви, нарешті, туди відправляєтеся, його охопить роздратування і він поспішить знайти інший ресурс. Не лийте «воду» у своїх матеріалах. Діліться з користувачами конкретною інформацією, яка точно відповідає заголовку статті і внутрішнім очікуванням користувача.

2. Простирадло тексту

Ідеально вирівняний текст, довгі абзаци, ніяких виділень і візуальних «острівців» – ось, що точно змусить користувачів залишити ваш сайт. Був у нас один клієнт – рекордсмен за кількістю простирадлом на сайті. Сам заповнював розділи, керуючись принципом: чим більше інформації донести до користувачів, тим краще. У результаті у нього вийшли гігантські тексти обсягом близько 10.000 знаків, які жоден, навіть самий цікавий користувач не стане читати. Будь ласка, не повторюйте його помилок. Переробляти ці тексти займе більше часу ніж ви думаєте.

До речі, прочитавши цей пункт, ви напевно подумали, що тексти потрібно писати менше 10 тисяч знаків, вірно? Це не так. Обсяг тексту особливого значення не має, важлива лаконічність подачі інформації. Яким би великим ваш текст не був, якщо він не піддається «стисканню» без втрати сенсу і представляє цінність для аудиторії, він буде затребуваний.

3. Занадто багато явно вставлених ключів

Також одна з найпоширеніших помилок, з якими ми постійно стикаємося в нашій практиці. Пережиток минулих часів. Часів, коли щільність ключів на сторінці відігравала важливу роль в пошуковому просуванні. Адже з тих пір багато чого змінилося: алгоритми пошуковиків стали набагато «розумніші», кількість чинників ранжування збільшилося багаторазово, пошук навчився індексувати латентну семантику, і – найголовніше – користувачі стали більш вибагливими до вашого контенту. АЛЕ попри це багато майданчиків залишилися колишніми. І плювати їм, що тексти, нашпиговані ключами, читати неможливо.

Багато ключів на сторінці

Приклад переоптимізованого тексту

Зверніть увагу на жирний шрифт. Подібна тактика активно використовувалася на початку 2000-х, так як виділення ключів болдом було чинником ранжування. Зрозуміло, що зараз вона вже не актуальна, але на багатьох сайтах і надалі повно таких текстів.

4. Дублювання інформації, розміщеної на інших сайтах

Якщо ваша інформація дублює інформацію, розміщену на інших сайтах, її навряд чи будуть читати, навіть якщо вона написана іншими словами і більш красивою мовою. Тексти на вашому сайті повинні бути унікальними. Але унікальними не в тому плані, що при перевірці в «Адвего» вони показують 100%, а в тому, що вони дають нові унікальні знання, що не тиражовані ніде раніше. Ви запитаєте, де знайти такі знання?
Насправді, вони всюди. Просто потрібно проявити трохи фантазії і почати мислити ширше. Ось ми, наприклад, нещодавно вирішили написати статтю на тему «Рецепт продаючого тексту». Подібного матеріалу в мережі повно, десятки копірайтерів діляться своїми порадами написання текстів, які незмінно ведуть до продажів. І як у цьому випадку створити унікальний контент? Виявилося, дуже просто. Сказати, що продаючих текстів не існує і пояснити, чому (якщо бізнес сам по собі безнадійний, жоден, навіть самий чудовий текст у світі його не врятує).

5. Використання великої кількості термінів без пояснень

Відкриємо вам секрет: не всі користувачі, які заходять на ваш сайт, розбираються у вашій тематиці так само добре, як і ви. Здивовані? Тоді терміново додавайте акроніми до всіх складним термінам або дописуйте в дужках їх коротке визначення. Повірте, людей, які «в темі», це не відлякає, а новачки скажуть вам щире «дякую».

6. Застарілі дані

Всі ви знаєте, що зовсім недавно сталося чергове оновлення антиспам-алгоритму «Пінгвін». Після чого багато SEO-оптимізаторів кинулися шукати інформацію про те, як не постраждати від його санкцій (я в тому числі). Проте пошуки не увінчалися успіхом, тому що на той момент за запитом «як захиститися від Пінгвіна 2.0» Google видавав лише кілька матеріалів. І все вона були присвячені захисту від першого Пінгвіна. Що на той момент було вже не актуально. Висновок: стежте за подіями, які відбуваються у вашій тематиці, і вчасно оновлюйте свій контент.

7. Орфографічні та граматичні помилки

Більшість користувачів готові пробачити вам помилки в тексті тільки у двох випадках: якщо ваш контент представляє особливу цінність (наприклад, описує якусь нову проблему або пропонує новий підхід) або якщо ви визнаний авторитет у своїй галузі, і читачі вас настільки люблять, що не звертають уваги на ваші дрібні недоліки. В інших випадках користувачі поспішать закрити сторінку, а особливо вибагливі – не полінуються написати і пару гнівних коментарів.

8. Нечитабельний шрифт

Вибрати шрифт для сайту дуже легко. Запам’ятовуйте порядок дій: беремо шрифт, верстаємо статтю і починаємо її читати. Відчули дискомфорт? Захотілося відвести погляд у бік? Зарябило в очах? Значить, потрібно вибрати інший варіант. Для більш точних результатів у тестуванні можна задіяти кілька людей. Бажано, літнього віку. Але потрібно мати на увазі, що читабельність шрифту залежить і від використовуваних кольорів (як самого шрифту, так і підкладки), міжрядкових інтервалів, наявності абзаців і так далі.

Приклад шрифту і фону, які точно не варто використовувати:

Нечетабельний шрифт

А взагалі, моя особиста думка з приводу шрифтів зводиться до наступного – чим простіше, тим краще. Це не той елемент дизайну, на якому варто загострювати увагу. Завдання шрифту – не заважати засвоювати текстову інформацію, а не показувати вашу креативність.

9. Некоректна верстка

Не потрібно бути педантом, щоб вийти з себе через криву верстку сайту. Вона дратує переважну більшість користувачів і говорить про халатність і безвідповідальність верстальників. Не створюйте помилкове враження про ваш професіоналізм. Слідкуйте за тим, щоб у тексті все було рівно і акуратно. Тестуйте ваші шаблони у всіх популярних браузерах. Зрозуміло, що це прописні істини, але не згадати про них ми не могли.

10. Непрофесійний дизайн

Людину зустрічають по одягу, а сайт – по дизайну. Ресурс з дешевим непрофесійним оформленням відразу викликає сумнів у його авторитетності і правдоподібності даних, розміщених на ньому. І якщо для аматорського сайту якогось шкільного вчителя або логопеда це одне, то для інтернет-магазину або великої компанії – абсолютне табу.

Непрофесійний дизайн

Непрофесійний дизайн

11. Погана навігація

Уявіть, ви опинилися в глухому лісі без карти, компаса і мобільного телефону. Ви дуже хочете дістатися до будинку, але немає жодної зачіпки. Ви кричите «Ау», але ніхто вас не чує. Неприємні відчуття, чи неправда? Приблизно те ж саме відчувають і ваші користувачі, коли блукають по темних закутках вашого сайту. Звідси порада: не випробовуйте їх на міцність, ретельно продумайте структуру навігації і переконайтеся в тому, що вона зрозуміла всім користувачам.

12. Відсутність пошуку

Відсутність пошуку приносить великі незручності користувачам. Вручну перегортати каталог товарів або список статей буде далеко не кожен (тільки уявіть, скільки часу це займе). Тому подбайте про наявність цього елемента на вашому сайті – зробіть життя ваших користувачів трішки простішим.

13. Занадто багато реклами

Реклама – сильний подразник. Сьогодні це відомо практично всім. Виринаючі банери, миготлива анімація, дурні заголовки дешевих новин – якщо цих елементів занадто багато на сторінці, у користувача виникає почуття відрази і бажання скоріше покинути ресурс. У цьому випадку «банерна сліпота» не працює. Реклами настільки багато, що всі стають зрячими.

забагато реклами

Сайт zaycev.net

14. Повільне завантаження сторінок

Сучасні інтернет-користувачі дуже нетерплячі. Вони не чекатимуть, поки загрузиться сторінка, а відразу перейдуть на інший сайт. Щоб визначити швидкість завантаження сайту, можна скористатися сервісом PageSpeed​​. Якщо результати виявляться нижче 90 кб / сек, швидше за все, на вашому сайті є якісь помилки, які призводять до гальмування. З’ясуйте, що це за помилки і як можна скоріше усуньте їх.

15. Щоб виконати будь-яку дію, потрібна реєстрація

Напевно багато хто з вас зустрічався з такою ситуацією. Хочете щось скачати, подивитися або взяти участь в опитуванні, і тут вилазить це ненависне вікно: «Щоб виконати дію, необхідно зареєструватися». 99% користувачів після цієї фрази закривають сторінку сайту, відчуваючи сильне роздратування.

16. Музичний фон

Так-так, ви не повірите, але в мережі як і раніше існують сайти, які використовують музичний фон. І знаєте, що цікаво? Цей елемент є, напевно, ще більшим подразником, ніж ніж велика кількість реклами. Настирлива композиція здатна вивести з себе навіть самого спокійного користувача. Особливо, якщо він наполегливо шукає кнопку її відключення, а її на сайті просто немає.

17. Автоматичне програвання відео

Уявіть собі таку ситуацію. Ви заходите в магазин, і тут на вас накидають одяг, який ви не хочете купувати. Вона не вашого розміру і, можливо, навіть призначене для протилежної статі, а ви зобов’язані заплатити за нього гроші. Що ви при цьому відчуєте? Гнів, роздратування, бажання якомога швидше піти з цього місця. Те ж саме відбувається і з користувачами, що заходять на сайт з автоматично запущеним відео. З якого дива вони повинні платити за трафік відеоролика, який їм не цікавий?

18. Нечитабельна капча

Капча повинна бути чіткою і зрозумілою будь-якому користувачеві. Більш читабельно, якщо вона містить цифри, а не англійські букви, тому що старше покоління часто має труднощі з пошуком іноземних символів на клавіатурі. А взагалі, якщо є можливість, краще зовсім її прибрати.

Приклад хорошої капчі:

Приклад якісної капчі

Приклад поганої капчі:

Приклад неякісної капчі

Висновок

Тут перераховані найпоширеніші помилки, через які у більшості користувачів виникає відчуття роздратування та бажання якомога скоріше закрити сторінку.

Якщо ви виявили на своєму сайті наявність хоча б однієї з них, вкрай рекомендується усунути їх. Якщо – ні, вітаємо. Ви створили непоганий фундамент, який стане основою подальшого просування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *