119

Як Google визначає сторінки низької якості

Як Googl оцінює якість сторінок

Які чинники Google бере до уваги, оцінюючи якість сторінок, і як визначити сторінки низької і високої якості самостійно? Ці питання стали темою чергового випуску Whiteboard Friday від Moz.

Автор – Ренд Фишкін, засновник Moz, визнаний експерт в області пошукового маркетингу та SEO, постійний учасник тематичних конференцій.

У цьому випуску ми поговоримо про те, як зрозуміти, чи розцінює Google сторінку як низькоякісну, і які кроки по оптимізації варто зробити, якщо це дійсно так.

Раніше ми описували експерименти з видалення сторінок низької якості, які проводила керівник SEO-відділу Moz Брітні Мюллер. Потім Рой Хінкіс з Similar Web описав схожий експеримент: вони видалили низькоякісні сторінки свого сайту і зафіксували зростання позицій в пошуковій видачі Google. Цю тактику випробувала велику кількість фахівців. Труднощі в тому, щоб визначити, які саме сторінки вважати низькоякісними.

Що являє собою «якість» з точки зору Google?

Отже, у Google є якісь ідеї про те, що являє собою висока і низька якість. Деякі з них очевидні, і з ними знайомі практично всі. При цьому інші більш інтригуючі. Розглянемо докладніше.

  • Google хоче бачити унікальний контент.
  • Пошуковик хоче переконатися, що контент має унікальну цінність для користувачів. Що це не просто різні слова і фрази на сторінці, а цінність, яка дійсно відрізняється від цінності, що надається іншими сторінками.
  • Google хоче бачити велику кількість природних посилань на сторінку. Їх наявність повідомляє пошуковій системі про те, що сторінка, швидше за все якісна, оскільки на неї посилаються багато ресурсів.
  • Google хоче бачити сторінки високої якості, що посилаються на сторінку, а не тільки сайти і домени. Це можуть бути як зовнішні, так і внутрішні посилання. Відповідно, якщо на сторінці високої якості стоїть посилання на іншу сторінку на сайті, то Google часто інтерпретує останню як якісну.
  • Сторінка успішно відповідає на запит користувача.

Це як раз неочевидний фактор. Наприклад, користувач хоче виконати пошук за запитом [pressure washing] (мийка під тиском). Він пише [pressure wash], і Google відразу пропонує йому певну сторінку. Користувач переходить за посиланням і залишається на сторінці, а потім повертається в Google і вводить зовсім інший запит, відвідує інший сайт, а потім відкриває електронну пошту. Все це говорить Google, що сторінка відповіла на запит користувача.

Якщо ж користувач перейшов на сторінку, побачив, що вона низької якості, повернувся в результати пошуку і вибрав інший результат, то Google робить висновок, що сторінка не змогла відповісти на запит користувача. Якщо це відбувається часто, то Google називає цю активність «pogo-sticking». Цей термін має на увазі, що користувач відвідує одну сторінку, вона не відповідає на його запит, потім він відвідує іншу сторінку і отримує те, що йому потрібно. При цьому висока ймовірність, що той результат, який не задовольнив користувача, буде знижений у видачі, оскільки він сприймається Google як низькоякісний.

  • Сторінка повинна завантажуватися швидко при будь-якому інтернет-з’єднанні.
  • Google хоче бачити інтуїтивний і зручний дизайн на будь-якому пристрої – на смартфоні, десктопі, планшеті і ноутбуці.
  • Google хоче бачити контент без помилок. Цей пункт може викликати здивування, але ми провели ряд тестів і з’ясували, що наявність орфографічних і граматичних помилок може призвести до видалення розширених фрагментів сторінок з Google. З цього випливає, що Google аналізує ці моменти.
  • Нетекстовий контент повинен мати альтернативний текст. Ось чому Google заохочує використання атрибута alt і вітає наявність транскрипції до відео.
  • Google хоче бачити добре організований контент, який легко сприймати і розуміти. Цей аспект оцінюється за допомогою ряду різних речей. При цьому системи машинного навчання Google виразно здатні проводити таку оцінку.
  • Google подобається контент, який вказує на додаткові джерела для отримання більшої кількості інформації або подальшого виконання завдання.

Цей список не є вичерпним. Але це деякі з тих речей, оцінюючи які, Google робить висновок про якість сторінок і приймає рішення про їх підвищення або пониження в видачі.

Як SEO-фахівці можуть визначити сторінки низької якості на сайті?

Для цього ви можете використовувати описаний нижче процес. У нас немає інформації про кожний з тих компонентів, які може оцінювати Google. Проте, ми можемо аналізувати ряд аспектів, які можуть допомогти визначити сторінки низької якості і вирішити, що з ними робити далі (видалити або поліпшити).

В цілому, не варто орієнтуватися на такі показники, як:

  • Час на сайті, «сирий» час на сайті
  • «Сирий» показник відмов
  • Органічні переходи
  • Асоційовані конверсії

Чому ні? Тому що це сигнали, які можуть вводити в оману.

Тривалий час перебування на сайті може показувати, що користувач дуже залучений у взаємодію з його контентом. Але цей показник також може говорити про те, що користувач фрустрований і не може знайти те, що йому потрібно. У другому випадку людина може повернутися в результати пошуку і вибрати інший результат, який швидко відповість на його запит. Можливо, на вашому сайті безліч поп-апів, користувачі не можуть відразу знайти кнопку «Х», щоб закрити вікно, і змушені прокручувати сторінку вниз. Тому вони незадоволені результатом пошуку.

Показник відмов працює схожим чином. Високий показник відмов може бути позитивним моментом, якщо ви швидко відповідаєте на дуже простий запит або ж наступний крок передбачає перехід в інше місце, а на даному ресурсі цей крок виконати неможливо. У такому випадку показник відмов може досягати 80-90%, але сторінка відповідає на запит користувача. Таким чином, вона робить те, чого хоче від неї Google. Відповідно, показник відмов – це неінформативна метрика.

Те ж саме стосується і переходів з органічного пошуку. Наприклад, сторінка низької якості може з тієї чи іншої причини отримувати помітну кількість органічного трафіку (якщо вона все ще ранжируется по якомусь запиту або ранжируется по long tail-запитам), проте її вміст засмучує користувачів. Цей варіант трохи кращий в довгостроковій перспективі. Повернувшись до аналізу цієї сторінки через кілька тижнів або місяців замість декількох днів, ви зможете отримати більш реальне уявлення про її ефективності. Однак це не заперечує той факт, що сторінка є низькоякісною.

Асоційовані конверсії – ще один відмінний приклад. Наприклад, відвідувачі сторінки не конвертуються. Це можна розглядати як можливість відмовитися від збору файлів cookies, запустити ремаркетинг або запропонувати користувачам підписатися на email-розсилку. Те, що вони не конвертуються відразу, не означає, що сторінка містить низькоякісний контент.

З чого краще почати аналіз

Оцінюючи якість сторінок, орієнтуйтеся на поєднання метрик.

  1. Це може бути комбінація метрик залученості:
  • Загальна кількість переходів
  • Зовнішні та внутрішні переходи

Подивіться, скільки сторінок переглядають користувачі протягом одного відвідування. Якщо користувач після переходу на сторінку починає пересуватись по інших сторінках сайту – це хороший знак. Якщо ж глибина перегляду дуже низька, це вже гірше. Тим не менш, не слід розглядати цей показник у відриві від інших метрик. Ці дані потрібно аналізувати в поєднанні з такими показниками, як час на сайті, показник відмов, загальне число переходів і зовнішні переходи.

  1. Ви можете комбінувати кілька offsite-метрик. наприклад:
  • Зовнішні посилання
  • Кількість посилань кореневих доменів

Тут можна дивитися на такі показники, як авторитетність сторінки і кількість репостів в соціальних мережах (Facebook, Twitter і LinkedIn). Якщо ви бачите, що якась сторінка отримує велику кількість репостів, то це, швидше за все, якісна сторінка, навіть якщо вона не відповідає потребам користувачів, що здійснюють пошук.

  1. Метрики пошукових систем. Ви можете аналізувати такі показники, як:
  • Індексація. Ввівши URL в рядок пошуку або адресний рядок браузера, ви зможете побачити, чи була сторінка проіндексована.
  • Ви також можете перевірити, які сторінки ранжуються за власним заголовкам.
    У Search Console можна перевірити показники клікабельності.
  • Наявність дубльованого контенту. Наприклад, ви вводите в пошуковий рядок свій URL і бачите кілька сторінок зі свого сайту. Або ви вводите заголовок сторінки і бачите кілька URL зі свого сайту. Це означає, що є проблема з унікальністю контенту.
  1. Проведіть ручну перевірку ряду сторінок
  • Сторінки з підрозділів і піддоменів. Подумайте, чи дійсно вони допомагають користувачам, які здійснюють пошук? Наскільки актуальний їх вміст, чи не є він застарілим? Чи відповідає контент цих сторінок стандартам організації?

Розділіть всі сторінки на три групи

Використовуючи комбінації цих метрик, ви зможете розділити всі сторінки на три групи. Для цього потрібно експортувати всі URL в таблицю (це можна зробити за допомогою таких інструментів, як Screaming Frog, Moz, DeepCrawl і т.д.). Потім потрібно додати метрики, за якими буде проводитися аналіз. Після цього ви зможете приступити до сортування. Ви можете створити якийсь алгоритм, якусь комбінацію метрик, яка, на вашу думку, дозволяє визначити якість сторінок. Отриманий результат можна буде перевірити ще раз вручну.

Розподіліть сторінки за наступними трьома групами:

  • Висока якість. Високоякісний контент, який ви маєте намір зберегти.
  • Потребує доопрацювання. У цю категорію потраплять ті сторінки, які досить гарні, щоб залишатися в пошукових системах. Вони не шкодять вашому бренду і явно не стануть причиною санкцій за низькоякісний контент. При цьому вони не відповідають вашим очікуванням або надіям. Це означає, що ви можете повторно опублікувати цей контент або поліпшити його.
  • Низька якість. Ці сторінки не відповідають стандартам, описаним вище, однак їх не варто відразу ж видаляти. Проведіть кілька тестів. Відберіть найгірші сторінки, видаліть їх з сайту, при цьому зберігши копії, і подивіться, чи допоможе видалення декількох сотень або тисяч таких сторінок збільшити краулінговий бюджет, кількість проіндексованих сторінок і пошуковий трафік.

Переклад з www.searchengines.ru

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *