Афіліат (афіліат фільтр)
Афіліат (від англійського affiliate – філія, відділення) – це ресурс, який не надає користувачам будь-яких нових відомостей стосовно іншого джерела подібної тематики. Якщо кілька сайтів, присутніх в пошукових результатах, є власністю одного власника і надають ідентичну інформацію, але не є дзеркалами, пошукові системи застосовують до них спеціальні фільтри і відсівають подібні ресурси, виділяючи з них головний. При цьому інші сайти вважаються афілійованими і не показуються у видачі результатів по одним і тим же запитам.
Опис
Виділення сайтів – афіліатів з метою обмеження їхньої присутності у видачі стало відповідною дією пошукових алгоритмів на прагнення оптимізаторів і веб-майстрів розширити присутність своїх сторінок в пошукових результатах шляхом створення групи майданчиків, дублюючих спрямованість основного сайту з метою збільшення пошукового трафіку і більшого охоплення цільової аудиторії. Найчастіше під подібні санкції потрапляють інтернет-магазини, що мають відношення до однієї і тієї ж організації.
Для розпізнавання сайтів пошукові алгоритми аналізують такі фактори, при збігу яких вони можуть вважатися афіліалами :
- дані реєстратора;
- вид хостингу;
- інформацію про власників;
- адреси і назви організацій;
- тематичну спрямованість;
- час реєстрації доменів;
- кількість посилань;
- IP- адреси і багато іншого.
Пошукові системи негативно ставляться до афіліатів. Зокрема, Google знижує ранжування подібних сайтів, а Яндекс при виявленні групи видаляє її з пошуку, показуючи лише головний ресурс.
Історія походження
Поняття афіліатів з’явилося в 2007 р. і спочатку відносилося до майданчиків, які беруть участь в системі контекстної реклами Google AdSense. Пізніше дане поняття поширилося і на саму пошукову систему.
Як вважають представники Google, афіліати не представляють цінності для користувача, особливо якщо вони є частиною программ, що поширює їх зміст серед сотень інших ресурсів, що призводить до показу в пошукових результатах відразу декількох сайтів з ідентичним змістом.
Приблизно в цей же час фільтри з виявлення афіліатів стали використовуватися і системою Яндекс, через що компанії, які були представлені в пошуковій видачі відразу декількома сайтами, оптимізованими за релевантними пошуковим запитам, втратили частину пошукового трафіку.
На сьогоднішній момент такі алгоритми використовуються не тільки пошуковою системою Яндекс, але і сервісами : Яндекс.Маркет і Яндекс.Директ.
Інше трактування
У деяких випадках під афіліатом може також вважатись певний вид партнерів інтернет-магазинів або сайтів, що надають платні послуги. За родом діяльності афіліати не займаються продажем товарів, а лише розташовують на власних майданчиках партнерські посилання сторонніх ресурсів. У разі переходу за ними і придбання товару користувачами, партнеру нараховується певний відсоток від здійснених продажів.