Апдейт
Апдейт (від англ. Update – оновлення) – термін англійського походження, який часто використовується в сленгу SEO-оптимізаторів (іноді в середовищі оптимізаторів можна зустріти скорочення «ап») і буквально означає «оновлення даних». Таким чином, апдейтом можна вважати оновлення (зміну) певної сторінки на сайті або її зовнішнього вигляду.
Стосовно SEO-оптимізації термін «апдейт» означає оновлення результатів пошуку в пошуковій машині, наприклад, в Goole. Підсумком проведеного апдейту буде поява оновлених або нових сторінок веб-ресурсу в індексі пошукової системи. Інакше кажучи, оновлюється кеш серверів пошукових машин і, як правило, відбувається зміна позицій в пошуковій видачі сайтів які просуваються. Апдейт бази даних пошукових машин безпосередньо пов’язаний з індексацією сайтів.
Опис
Щоб краще зрозуміти, що таке апдейт, уявімо конкретну ситуацію. Припустимо, оптимізатор домігся того, що його ресурс займає першу сходинку в результатах пошуку за запитом «оптимізація». Сайт активно відвідується користувачами, охочими навчитися пошукової оптимізації, статистика відвідуваності росте дуже швидкими темпами і приносить ресурсу не тільки популярність, але ще й великі доходи.
Проте потім пошукова система виявляє ще кілька десятків веб-сайтів, які присвячені темі оптимізації. У першу чергу, вона викачує сторінки всіх виявлених сайтів, потім розподіляє їх по рівнях релевантності (міри відповідності пошуковим запитам) і зберігає. Після збереження, пошукова система продовжує займатися пошуком інших сайтів по темі і таким же чином їх зберігати.
У певний момент відбувається оновлення всіх збережених відомостей про нові сайти і сторінки, вони починають приймати участь в пошуку. Даний момент і називають апдейтом. І якщо раніше ресурс оптимізатора був на першій позиції, то зараз він може відсунутися конкурентами на п’яту або шосту позицію.
Особливості апдейта в Яндексі і Google
Оптимізатору, що просуває сайт, перш за все, доводиться працювати з алгоритмами пошукових систем Google і Яндекс. Тому для того, щоб уникнути падіння позицій веб-сайту, необхідно знати, коли відбувається апдейт бази даних Яндекса і Google.
Яндекс характеризується статичною видачею, іншими словами, позиції сайтів в російській пошуковій системі оновлюються періодично, тобто апдейти в Яндексі трапляються через деякий проміжок часу. Як правило, апдейти Яндекса відбуваються з періодичністю 1-2 рази на тиждень. Google може дозволити собі динамічну видачу сайтів, тобто їх позиції можуть мінятися кілька разів за день.
Види апдейтів
- Оновлення алгоритму – зміна алгоритму ранжування сайтів пошуковою системою, тобто формули, відповідно до якої виконується їх видача в пошуку. Оновлення алгоритму є найбільш важливим апдейтом для оптимізаторів, оскільки може спричинити за собою істотну зміну позицій сайту по потрібних запитах.
- Текстовий апдейт – припускає апдейт сторінок з текстовим наповненням, вважається найбільш поширеним і частим серед всіх інших.
- Посилальний апдейт – апдейт, який приймає до уваги посилання, які вказують на даний сайт. Таким чином, якщо на ресурс посилаються інші великі сайти по темі, пошуковий робот неодмінно це врахує.
- Апдейт PR і ТІЦ – апдейт, який передбачає оновлення показників Page Rank (Google) і тематичного індексу цитування (Яндекс).
- Favicon update – апдейт іконок «Favicon», які відображаються як в результатах пошуку пошукової системи, так і в рядку пошуку в браузері.
- Апдейт дзеркал – апдейт склеювання доменів. Під склеюванням доменів розуміють процес, який передбачає виключення з бази пошукової системи ідентичних сайтів, тобто в базі залишається тільки один основний сайт, а його «дзеркала» не відображаються у видачі. У разі, коли основний сайт не заданий, пошукова система визначає його автоматично.
Апдейти грають двояку, але разом з тим, дуже важливу роль для оптимізатора. За допомогою деяких з них можна краще зрозуміти, як відбувається ранжування і тим самим просунути сайт на перші рядки по потрібних запитах. З іншого боку, інші апдейти можуть тільки заважати просуванню. У більшості випадків до останніх відносять зміну алгоритмів пошукових систем, коли ресурс опускається вниз відразу на кілька позицій і оптимізаторові доводиться знову робити аналіз ТОПа і здійснювати зміни.