Ключові слова
Ключові слова (ключові запити, ключі, ключовики) – це слова і словосполучення, що представляють собою пошукові запити, по яких просувається сайт в ТОП пошукової видачі, і складають частину контентного наповнення сторінки сайту, що просувається.
Сукупність ключових слів і словосполучень становить семантичне ядро. За ключовими словами пошуковики шукають відповідні до введеного запиту користувача найбільш релевантні веб-сторінки. Даний пошук здійснюється за допомогою методу пасажів.
Щільність ключових слів у тексті
При написанні текстів для сайту, що просувається, дуже важливо розмістити в ньому оптимальну кількість ключових слів. Це потрібно зробити таким чином, щоб їх кількість задовольняла пошукову машину, і в той же час текст був читабельним і зрозумілим користувачеві.
Донедавна пошуковикам можна було “згодувати” безглузді за змістом тексти, заспамлені ключовими словами, які визначалися як найбільш релевантні. Зараз, з введенням нових алгоритмів пошуку, пошуковики такий метод просування вважають сірою оптимізацією і ставляться до цього вкрай негативно. Сторінки з таким контентним наповненням ранжуються дуже низько, або зовсім вилітають з видачі.
Щільність ключових слів (нудота) – це відношення кількості ключових слів в тексті до загальної кількості слів у даному тексті. Щільність виражається у відсотковому співвідношенні. Оптимальна щільність ключовиків становить 4-6%.
Наприклад, копірайтеру надійшло завдання написати текст для сайту, що просувається з використанням певного семантичного ядра. Кількість слів в тексті має становити 300. Розрахуємо необхідну кількість ключових слів і словосполучень, які розподіляться рівномірно по всьому тексту: орієнтуємося на щільність 5%, отримуємо 300 * 0,05 = 15. Тобто 15 входжень ключовиків для даного тексту буде оптимальним. Але варто пам’ятати, що при розрахунку щільності не повинні враховуватися стоп-слова.
Також варто сказати про те, що залежно від частоти запиту та його конкурентності необхідно робити не тільки пряме входження ключових слів (точне відповідність), а й вдаватися до словоформ і розбавленому входженню (використання додаткових слів) для уникнення перенасичення тексту ключовиками.
Ключові слова в тегах
- На сторінці з текстом важливо використовувати заголовки, що значно спрощує сприйняття тексту і його логічну побудову. У теги заголовків h1 – h6 необхідно вносити ключові слова, в заголовок першого рівня – пряме входження, в заголовки наступних рівнів – словоформи і розбавлене входження;
- В тег title рекомендується включити пряме входження ключів, або словоформи з навколишнім текстом;
- Ефективно виділяти невелику кількість ключових слів у тексті тегами логічного виділення: жирним шрифтом (strong) або курсивом (em);
- Обов’язкові до заповнення поля description.
Підбір ключових слів
Ключові слова з певної тематики можна підібрати виходячи з даних статистики пошукових запитів, скориставшись сервісами Яндекс.Вордстат і Google Adwords.
Серед відібраних ключовиків можуть бути запити різної частотності – ВЧ, СЧ і НЧ. Просувати сторінку тільки по висококонкурентних високочастотним запитам досить складно, низькочастотні не дадуть доброго результату. Основна ланка ключових слів відводиться середньочастотним запитам.