Контекстна реклама
Контекстна реклама – це один з найпопулярніших методів реклами, яка здійснюється в Інтернеті. Контекстна реклама представляє собою рекламний банер або текстове оголошення на веб-сторінці, своїм зовнішнім виглядом відразу дає зрозуміти, що це – саме реклама. Такі банери або оголошення в основному розташовані відразу під шапкою сайту, на бічних панелях веб-сторінки або внизу.
Механізм роботи
Чим контекстна реклама відрізняється від інших видів реклами? Тим, що вона більш-менш вписується в контекст даної сторінки. Ця контекстна відповідність і дало їй назву. Якщо припустити, що сторінку відвідує цільова аудиторія, то і контекстну рекламу буде бачити цільова аудиторія.
Контекстна реклама відображається на моніторі тільки того відвідувача, якому вона може бути цікава. Ось приклад того, як працює цей механізм. Відкрийте пошуковий сайт. Наберіть у віконці пошуку будь-яке слово, наприклад, “контекстна реклама”, натисніть кнопку пошуку. Оновившись, сайт видасть вам результат, а на правій стороні сторінки відобразяться кілька рекламних оголошень або банерів, які будуть мати відношення до поняття “контекстна реклама”. Наберіть будь-які інші слова: “собака”, “психологія”, “двері”, “готелі в Парижі”. Кожний раз реклама, яка з’являється на своєму призначеному місці, буде відповідати повністю або частково вашому запиту за змістом. Тобто внутрішній механізм сайту налаштований так, що разом з результатом пошуку видає на запит і відповідні дані зі свого банку реклами.
Комерційна основа
Як потенційний адресат контекстної реклами, ви, ймовірно, натиснете на інформацію, що з’явилася, тобто зробите клік. Кожен клік – це певна сума, яка переходить від сайту-рекламодавця (того, куди веде посилання) до сайту – провайдеру реклами (того, де розташоване посилання). А це означає, що сайт відраховує провайдеру гроші лише за реальних відвідувачів, а не взагалі за розміщення реклами, на яку можуть і взагалі не звертати уваги.
Отже, контекстна реклама – один з самий дієвих і недорогих (наприклад, в порівнянні з цінами в інших мас-медіа) рекламних ходів. Багаторазові дослідження показали, що він значно збільшує кількість продажів, а це, у свою чергу безпосередньо пов’язано із збільшенням заходів на сайт-продавець. Контекстна реклама – найбільш ефективний метод просування сайту в інтернеті і виведення його на найвигідніші позиції. Це найкоротший шлях для збільшення трафіку – в один клік. Крім того, це один з найбільш коректних видів реклами, так як вона не є нав’язливою і її бачить лише той, хто може бути в ній зацікавлений. А часто контекстна реклама і є те, що шукав або припускав знайти відвідувач сайту.
Всі ці якості роблять контекстну рекламу унікальним і затребуваним явищем, вигідним як для споживача реклами, так і для рекламодавця. Так як реклама – це комерційне явище, то природно, що вона пов’язана з великими оборотами грошей. Разом з тим, дієвість контекстної реклами, за відгуками її покупців, повністю виправдовує вкладення.