SMO
SMO – абревіатура англомовної фрази “social media optimization”, що означає такий спосіб оптимізації сайту, при якому дизайн, контент і інтерфейс користувача сайту видозмінюються таким чином, що ресурс можна використовувати в якості соціальної мережі. Таким чином, SMO полягає в проведенні чисто технічних заходів, які полягають в перетворенні структури сайту у бік соціалізації.
Історичні передумови виникнення SMO
Попередником SMO є соціальний маркетинг, дисципліна, що з’явилася в 70-х роках минулого століття. Родоначальниками терміну “SMO”, підкреслимо, лише терміна, були американські вчені Джеральд Зальтман і Філіп Котлер.
В загальному, соціальний маркетинг не є чиїмось персональним винаходом. Це плід роботи колективного розуму над питаннями організації маркетингу. На відміну від традиційної торгівлі, коли продавець взаємодіє з одним покупцем, соціальний маркетинг був спрямований до суспільства. Простіше кажучи, ідея полягала не в продажу чогось конкретного, а у формуванні позитивного іміджу бренду в очах сотень тисяч, а, може бути, і мільйонів споживачів, в чому і вбачається запорука успішних продаж.
З приходом в світ Інтернету можливість розширення соціального маркетингу стрімко зросла. Народився окремий напрямок – оптимізація маркетингових сайтів в інтернет-спільнотах. З часом інструментом SMO почали користуватися і оптимізатори, які просувають не тільки маркетингові ресурси.
Кейси SMO
З тієї причини, що SMO є, по суті, набором технічних засобів щодо організації сайту, а набір цих засобів обмежений, з’явилося поняття «кейс SMO». Кейсом називають сукупність рішень, реалізацією яких оптимізатор домагається підвищення привабливості сайту в очах цільової аудиторії. Багато оптимізаторів наявність кейсів SMO навіть перетворили на бізнес, продаючи найбільш вдалі рішення. Інтернет повний пропозицій продажу ефективних кейсів SMO. Однак придбання дійсно працюючого кейса ще не гарантує успіху просування, тому що SMO – це насамперед …
Постійна робота
На відміну від іншого поширеного способу оптимізації – SEO, котрий передбачає просування сайту в пошукових машинах, метод SMO передбачає отримання прямого користувацького трафіку на сайт. Для цього ресурс повинен бути цікавий і зручний користувачам. Причому, ці якості повинні зберігатися і підтримуватися постійно. Лояльність користувачів до ресурсу викликається, головним чином, публікацією на сайті корисною і затребуваною для відвідувачів інформації, яка подається в зручному вигляді. Комфорт перебування користувачів на сайті створюється введенням різних сервісів, наприклад, обміну інформацією або всіляких підписок на розсилки, організацією чатів, форумів.
Словом, для успіху оптимізації методом SMO сайт повинен орієнтуватися, насамперед, на людей. А так як людські пріоритети – річ динамічна, то і робота з удосконалення сайту повинна вестися постійно. Причому, робота повинна носити масштабний характер. Це важко в порівнянні з пошуковою оптимізацією, але результати на порядок вищі.
Інструменти SMO
Перелік засобів SMO-оптимізації не так великий. У цьому можна переконатися, поглянувши на який-небудь кейс, викладений оптимізатором в мережу для власного піару. Для ефективного SMO-просування великої кількості засобів зовсім і не потрібно. Бо справа не в кількості інструментів, а в якості. Для цілей SMO застосовують, наприклад, такі:
- ведення блогів з можливістю публічного коментування;
- створення і ведення форумів;
- голосування з публікацією результатів.
Це, зрозуміло, лише основні інструменти SMO, яких цілком достатньо для створення працездатного ресурсу, залучає до себе увагу тисяч відвідувачів. Як приклад можна навести форум www.forum.searchengines.ru – найуспішніший ресурс, ефективно просунутий протягом останнього часу саме методами SMO.
Навантаження оптимізатора
Просування сайту ставить перед оптимізатором певні вимоги.
По-перше, необхідний постійний моніторинг дотримання користувачами законодавства.
По-друге, потрібен облік психологічних особливостей тих чи інших категорій користувачів.
По-третє, потрібно жорстка модерація поведінки користувачів на сайті.
Виконання всіх цих вимог суттєво навантажує оптимізатора і в той же час сприяє ефективному просуванню сайту. І не просто ефективному, а карколомному! Грамотне і зважене SMO-просування приводить на сайт тисячі, а при вдалому розкладі, і десятки тисяч відвідувачів.