Вірусний маркетинг
Вірусний маркетинг – це комплекс заходів, спрямованих на популяризацію рекламної інформації. Поширення здійснюється в основному за рахунок кінцевих отримувачів реклами. Результат досягається шляхом розробки рекламного продукту такого характеру, що неодмінно хочеться поділитися інформацією про нього з ближнім: особистим повідомленням в соцмережах, окремою статтею в блозі, в бесіді при зустрічі і т.д.
Визначення «вірусний» обумовлено тим, що одержувачі інформації заражаються ідеєю про її популяризацію, тобто стараються «заразити» інших. У результаті грамотно організованого вірусного маркетингу інформація поширюється в геометричній прогресії.
Процес первинного «зараження» (розміщення вірусної інформації) також називають посівом.
Як розробити вірусний продукт
Основна мета фахівців по вірусному маркетингу в Інтернеті – розробити продукт (несподіваний відеоролик, оригінальну флеш-гру, провокаційну статтю і т.д.), який помітять, про який почнуть говорити і яким будуть ділитися з іншими.
Вірусний характер також повинен мати первинний продукт, який безпосередньо рекламується, – пропоновані компанією товари або послуги, сайт. Адже незважаючи на високу ефективність рекламної кампанії люди рано чи пізно перестануть цікавитися пропонованим продуктом, якщо він малопривабливий.
Популярні ресурси для посіву реклами
- Соціальні мережі;
- Блоги (добре відвідувані);
- Інформаційні портали;
- Співтовариства та форуми;
- Відеохостинги (наприклад YouTube).
Переваги і недоліки
Основні переваги вірусного маркетингу в соціальних мережах та на інших майданчиках:
- швидкість та ефективність;
- низькі фінансові витрати (фінансові вкладення потрібні тільки при створенні та розповсюдженні контенту);
- формування позитивного іміджу в короткі терміни.
Основний недолік вірусного маркетингу – непередбачуваність методу. Рекламна кампанія навіть при грамотному підході може виявитися абсолютно неефективною.