14191

Заголовок і опис сайту

Заголовок і опис сайту

В даній статті Google дає рекомендації по створенню описових заголовків сторінок, створенню точних метаописів.

Вільний переклад з Google для веб-майстрів.
Першоджерело: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35624


Google створює заголовки та описи сторінок повністю в автоматичному режимі з урахуванням як змісту сторінки, так і посилань на неї з інших веб-сайтів. Заголовок і розширений опис сторінки призначені для того, щоб користувач зміг отримати загальне уявлення про сторінку і визначити її релевантність своєму запиту.

Чим більше інформації ви надаєте Google про свою сторінку, тим вища якість її розширеного опису. Розширені описи веб-сторінок дають веб-майстру сайту з структурованим змістом (наприклад, відгуками або даними про компанію) можливість розмітити зміст таким чином, щоб кожен позначений фрагмент тексту представляв певний тип даних (наприклад, назва ресторану, його адресу або рейтинг). Детальніше про вплив розширеного опису на рейтинг вашого сайту в результатах пошуку …

Для отримання цієї інформації Google використовує різні джерела, в тому числі описову інформацію, що міститься в заголовку та метатегах кожної сторінки. Google також використовує загальнодоступну інформацію (наприклад, текст посилань або дані з каталогу Open Directory Project (DMOZ)) а також створює розширені описи веб-сторінок на основі розмітки в коді сторінки.

Хоча пошуковик не може вручну змінювати заголовки і розширені описи для окремих сайтів, Google постійно працює над підвищенням їх релевантності. Ви можете допомогти йому забезпечити високу якість створюваних заголовків і розширених описів ваших сторінок, дотримуючись наведених нижче рекомендацій.

Створення описових заголовків сторінок

Тема є важливим елементом результату пошуку, оскільки дозволяє користувачам отримати загальне уявлення про зміст сайту і його релевантності пошуковому запиту. Часто користувач приймає рішення про перехід на сайт саме на основі інформації в заголовку. Ось чому слід особливо пильно поставитися до створення заголовків для ваших сторінок.

Нижче наведено кілька порад щодо заголовків.

  • Як вже було сказано вище, кожна сторінка сайту повинна мати заголовок, вкладений в тег <title>. Якщо на вашому сайті багато сторінок і ви не впевнені, що вказали заголовок для кожної з них, перейдіть на сторінку Удосконалення HTML-коду в Інструментах для веб-майстрів, щоб переглянути відомості про відсутні або потенційно помилкові теги <title> на вашому сайті.
  • Заголовки сторінок повинні бути інформативними і короткими. Намагайтеся не використовувати загальні описи (наприклад, “Головна сторінка” для головної сторінки або “Профіль” для сторінки профілю окремого користувача). Також уникайте надмірно довгих описів, оскільки в результатах пошуку вони можуть бути усічені.
  • Не використовуйте надмірну кількість ключових слів. У деяких випадках буває корисно додати в заголовок кілька інформативних ключових слів, проте не слід повторювати одні й ті ж слова і фрази кілька разів. Заголовки типу “Foobar, foo bar, foobars, foo bars” не несуть інформативного навантаження. До того ж, вони є прикладом зловживання ключовими словами і можуть бути розцінені як спам.
  • Уникайте повторюваних або шаблонних заголовків. Кожна сторінка сайту повинна мати унікальний описовий заголовок. Якщо кожна сторінка інтернет-магазину буде мати заголовок “Розпродаж дешевих товарів”, користувачі не зможуть знайти потрібну сторінку серед безлічі інших. Також не рекомендується використовувати довгі заголовки, в яких змінюються лише окремі фрази (так звані шаблонні заголовки). Наприклад, стандартний заголовок виду "<Назва групи> - відео, тексти пісень, постери, альбоми, відгуки та концерти" є малоінформативною. Щоб уникнути цього, можна, наприклад, динамічно змінювати заголовок, щоб він відображав фактичний зміст сторінки. У цьому випадку слова “відео”, “тексти пісень” і т. п. будуть присутні в заголовку тільки в тому випадку, якщо на сторінці дійсно є відповідний контент. Також можна вказати в якості короткого заголовка тільки "<Назва групи>", а для опису контенту використовувати метатеги (див. нижче). На сторінці Удосконалення HTML-коду в Інструментах для веб-майстрів відображається інформація про дубльованих заголовках, виявлених Google на сторінках вашого сайту.
  • Використовуйте атрибути бренду в заголовках, але не зловживайте ними. У заголовку головної сторінки має сенс вказати додаткову інформацію про сайт (наприклад, "ExampleSocialSite - місце для знайомств і спілкування"). Однак не слід вказувати цей текст у заголовку кожної сторінки оскільки це ускладнює сприйняття заголовка користувачами. Крім того, при показі кількох сторінок вашого сайту в результатах пошуку по одному запиту такі заголовки будуть виглядати однаково. У цьому випадку краще вказати тільки назву сайту на початку або кінці рядка заголовка, відокремивши його від решти тексту за допомогою дефіса, двокрапки або вертикальної риси, як показано нижче:
    <title>ExampleSocialSite: регистрация нового аккаунта.</title>
  • Будьте уважні при встановленні заборони для роботів пошукових систем на доступ до сторінок вашого сайту. Протокол robots.txt дозволяє запобігти скануванню сторінок сайту роботом Googlebot, однак це не гарантує, що вони не будуть додані в індекс. Наприклад, Google може проіндексувати ваші сторінки, якщо виявить посилання на них на інших сайтах. Щоб показувати ці сторінки в результатах пошуку, Google створить заголовки для них. Оскільки ми не зможемо отримати доступ до змісту самої сторінку, для створення заголовка буде використовуватися стороння інформація, наприклад, текст посилань з інших сайтів. (Щоб гарантовано запобігти індексування URL, можна використовувати метатеги.)

Якщо Google виявить, що в заголовку будь-якого результату пошуку є перераховані вище недоліки, він спробує згенерувати більш якісний заголовок на основі тексту посилань, змісту сторінки та інших джерел. У деяких випадках для того, щоб заголовок сторінки більш точно відображав її релевантність пошуковому запиту, в результатах пошуку може використовуватися заголовок, створений Google, навіть якщо вихідний заголовок є коротким, інформативним і якісним. Цьому є просте пояснення: тег заголовка, зазначений веб-майстром, не може змінюватися залежно від запиту. Оскільки нам відомий запит користувача, ми можемо знайти на сторінці альтернативний текст, який краще пояснює релевантність даного результату. Альтернативний текст у заголовку допомагає як користувачу, так і вашому сайту. Переглядаючи результати пошуку, користувачі шукають введені ключові слова та інші ознаки релевантністю пропонованого контенту. Отже, правильно підібраний заголовок збільшує ймовірність того, що користувач перейде на ваш сайт.

Якщо заголовки ваших сторінок в результатах пошуку змінені, перевірте, чи не пов’язано це з описаними вище проблемами. Якщо проблеми відсутні, ймовірно, альтернативний заголовок більш відповідає запиту. Якщо ви вважаєте, що вихідний заголовок більш доречний, повідомте нам про це на довідковому форумі для веб-майстрів.

Створення точних метаописів

В атрибуті description метатега <meta> можна вказати короткі відомості про зміст сторінки. У деяких випадках Google використовує метаопис у розширеному описі сторінки в результатах пошуку, якщо, на його думку, воно дозволяє користувачам отримати більш точне уявлення про сторінку. Якісні метаописи можуть сприяти збільшенню кількості переходів на ваш сайт. Нижче представлені рекомендації з правильного використання метаописів.

  • Переконайтеся, що кожна сторінка вашого сайту має метаопис. На сторінці Удосконалення HTML-коду в Інструментах для веб-майстрів перераховані сторінки, метаописи для яких відсутні або містять помилки.
  • Створюйте окремі описи для кожної сторінки. Ідентичні або схожі опису на кожній сторінці сайту неінформативні, якщо в результатах пошуку відображаються окремі сторінки. У таких випадках Google, швидше за все, не буде показувати шаблонний текст. По можливості створюйте описи, які точно відображають зміст конкретної сторінки. Описи на рівні сайту можна використовувати на головній сторінці або на інших спільних сторінках, в інших же випадках краще використовувати посторінкові описи. Якщо на створення описів для кожної сторінки у вас немає часу, постарайтеся розставити пріоритети: насамперед створіть опис для найбільш важливих URL-адрес, наприклад для головної сторінки сайту або найпопулярніших сторінок.
  • В опис необхідно включити чітко позначені факти. Метаопис не обов’язково має складатися тільки з пропозицій – в нього можна (і потрібно) включити структуровані дані про сторінку. Наприклад, в новинних статтях чи повідомленнях блогу можна вказати ім’я автора, дату публікації та супутню інформацію. Так потенційні відвідувачі зможуть отримати важливу інформацію, яка в іншому разі не увійшла б у розширений опис. Також в опис сторінок про продукти можна включити таку важливу інформацію, як ціна, вікова група і виробник. Ці відомості зазвичай бувають розкидані по всій веб-сторінці. Хороший метаопис допоможе зібрати ці дані воєдино. Наприклад, наступний метаопис дає детальну інформацію про книгу.
            <Meta name = "Опис" content = "Автор: А. Б. Іванов.
        	Художник: В. Г. Петров. Категорія: книги. Ціна: 177,99 руб.
        	Об'єм: 784 сторінок. ">

    У цьому прикладі інформація чітко позначена і структурована.

  • Створюйте опису з використанням програмних засобів. Для деяких сайтів (наприклад, сайтів новин) створити точні і унікальні описи для кожної сторінки досить легко: кожна стаття написана “від руки”, тому додати одну пропозицію опису не складає ніяких труднощів . Для більш великих сайтів на основі баз даних (наприклад, для сайтів з агрегованою інформацією про товари) створення окремих описів вручну може виявитися непосильним завданням. У такому випадку для створення описів варто скористатися програмними засобами, що ми і рекомендуємо зробити. Описи повинні бути зрозумілими і різноманітними (про це йшлося в першому пункті). Посторінкові опису із зазначенням конкретних даних, про які говорилося у другому пункті, краще створювати за допомогою програмних засобів. Слід врахувати, що метаописи, які складаються з довгих ланцюжків ключових слів, не дають користувачам чіткого уявлення про зміст сторінки. Швидше за все, такі описи не використовуватимуться замість звичайного фрагмента.
  • Використовуйте якісні описи. Все ж таки, описи повинні виправдовувати свою назву, тобто дійсно описувати зміст. Оскільки користувачі не бачать метаописів при перегляді сторінок, веб-майстер може легко забути про них. Однак якісні описи можуть потрапити в результати пошуку Google і значно поліпшити якість і обсяг трафіку з пошукових систем.

Заборона на використання даних DMOZ в результатах пошуку для сайту

Одним з джерел, які Google використовує при створенні розширених описів сторінок, є каталог Open Directory Project. Ви можете заборонити йому використовувати це джерело, додавши на свої сторінки спеціальний метатег.

Щоб жодна пошукова система (що підтримує метатеги) не могла використовувати цю інформацію для опису сторінці, додайте:

<meta name="robots" content="NOODP">

Щоб заборонити використовувати цю інформацію в описі сторінки лише для Google, додайте:

<meta name="googlebot" content="NOODP">

Якщо метатег “robots” використовується для інших директив, їх можна об’єднати. Приклад:

<meta name="googlebot" content="NOODP, nofollow">

Зверніть увагу, що після додавання цього метатега на сторінки може пройти деякий час, перш ніж змінені описи потраплять в індекс.

Якщо ви стурбовані вмістом заголовка або розширеного опису, ретельно перевірте, чи не зустрічається такий контент на вашому сайті. Якщо він дійсно з’являється на ваших сторінках, видаліть його, а зміни будуть відображені в результатах пошуку Google після чергового сканування вашого сайту. Якщо такого змісту на сторінці немає, спробуйте виконати пошук заголовка або фрагмента,  заданого в лапках, на Google.com. У результатах будуть показані веб-сторінці, на яких цей текст використовується для посилання на ваш сайт. Можна зв’язатися з веб-майстрами цих сайтів і попросити їх змінити у себе інформацію про ваш сайт. Зміни, внесені ними на свої сайти, набудуть чинності після чергового сканування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.